בית משפט השלום בירושלים הורה על זיכויו של קטין אשר נאשם בתקיפת שוטרת בעת פינוי מאחז יחי"ש ציון לפני כשנה וחצי, זאת לאחר שהמשטרה חזרה בה מכתב האישום בעקבות חשיפת תיעוד האירוע בו נראה בבירור כי הקטין הותקף על ידי שוטר.

הקטין השתתף לפני כשנה וחצי בפינוי המאחז, נעצר בשל טענות שוטרי מג"ב כי תקף שוטרת, והוגש כנגדו כתב אישום לבית המשפט לנוער בירושלים - זאת לאחר שקיבל אגרוף משוטר מג"ב.

לאחרונה, המשטרה הודיעה לקטין על חזרתה מכתב האישום כנגדו, ימים בודדים לפני מועד ההוכחות, מה שהביא לזיכוי הנאשם. החלטת המשטרה התקבלה לאחר חשיפת תיעוד בו נראה הקטין מותקף על ידי שוטר מג"ב, בעוד הוא לא עושה דבר.

עו"ד משה פולסקי מארגון חוננו שמייצג את הקטין מסר למעריב: "כבר בדיון הראשון לאחר הגשת כתב האישום התייצבנו בבית המשפט ומסרנו כי אנו כופרים באישום, וכי פנינו לניהול הוכחות בתיק הזה, וחרף עדויות השוטרים אנו משוכנעים כי הנאשם יזוכה".

"במשך כל זמן ניהול ההליך נתנו למשטרה להבין שאין כל מקום לניהול הליך פלילי כנגד הקטין שהינו חף מפשע, וכי יחידת התביעות של משטרת ישראל הולכה שולל ע"י שוטרים שמסרו הודעות שקריות לאחר האירוע וכי אנו ממתינים למועד בו יתייצבו השוטרים בבית המשפט ונוכל לחקור אותם ולהוציא את האמת לאור".

פולסקי הוסיף כי "באופן לא כל כך מפתיע, ימים בודדים, לפני מועד דיון ההוכחות הודיעה לי ב"כ המאשימה, כי לאחר בדיקה נוספת של התיק, היא חוזרת מאישום. חסכו לנו אפילו את הצורך להתייצב בבית המשפט, ולהוכיח לשופט את שקרי השוטרים. שלוחת התביעות הבינה לאחר איתור סרטים מהאירוע, כי מדובר בכתב אישום שאינו משקף את שאירוע בשטח, וכי כתב האישום התבסס על עדי שקר שתיאמו ביניהם גרסאות כל זאת במטרה לטייח את האלימות שהופעלה על ידי השוטרים אלא שהשוטרים לא ידעו כי האירוע היה מתועד". 

עוד הוסיף עו"ד פולסקי: "כל תובע סביר שהיה עובר באופן מסודר, על כלל חומרי החקירה בתיק יכול היה להיווכח כי השוטרים שיקרו והדבר אף עולה ממצלמות הגוף של השוטרים. אמנם עדיף מאוחר מאשר לעולם לא, ותודה לאל שהקטין זוכה אפילו ללא צורך בקיום דיון הוכחות, אולם עדיין מטרידה מאד המחשבה מה היה עלול לקרות אם חבריו של הקטין לא היו מתעדים את האירוע ובית המשפט היה נאלץ להסתמך רק על עדויות השוטרים, וניתן להניח כי ככל הנראה בית המשפט היה מרשיע צעיר חף מפשע ביצועה של עבירה פלילית, רק על סמך תיאום גרסאות ושיבוש חקירה של שוטרים".

בתגובתה, המשטרה אישרה את פרטי הכתבה: "כתב האישום ייחס לנאשם עבירה של הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, בכך שנהג באלימות פיזית וממשית כלפי שוטרת. לאחר קבלת חומר חקירה נוסף החליטה המאשימה לחזור בה מכתב האישום נגדו".