לאחר שהודתה באישומים נגדה, קרול פסלר בת ה-80 הורשעה היום (שני) בהפקרתו של רפאל אדנה בן הארבע לאחר דריסתו, לפני קרוב לשנה. מחוץ לאולם בית המשפט התקבצו מפגינים שמוחים על שהורשעה בהפקרה בלבד, וכשיצאה התקבלה בקריאות "רוצחת" והאשמות כי היא "עוזרת לטיוח".

הפרקליטות עונה לטענות במסגרת תיק החקירה על דריסתו של רפאל אדנה 
המשיכה בנסיעה ולא עצרה: כתב אישום נגד דורסת הילד רפאל אדנה

כזכור, הפרשה עוררה סערה והפגנות רבות בשנה שעברה, בעקבות טענות כי פסלר לא הייתה הנהגת שדרסה את אדנה, אלא בתה. שמחה אדנה, אמו של רפאל שהגיעה להקראת פסק הדין אמרה בשיחה עם "מעריב": "היא הודתה באישום ודורשת להפחית מהסעיפים, אנחנו לא יודעים מי עשה את זה, אבל אני חושבת שלא הגיעו לחקר האמת. אנחנו מצפים שאם היא רצחה אותו, יהיה משפט אמת".

מפגינה מחוץ לבית המשפט - פרשת רפאל אדנה (צילום :אלון חכמון)

בחודש אוגוסט, החליטה פרקליטות מחוז מרכז לחשוף את הדברים שהובילו לסגירת תיק החקירה נגד בעלת הרכב שנחשדה תחילה בביצוע תאונת פגע וברח, במסגרתה נהרג רפאל אדנה ז"ל, שהיה בן ארבע במותו. במסמך שפרסמה הפרקליטות, הסבירה גם מדוע אמה של בעלת הרכב לא תואשם בהריגה אלא בהפקרה בלבד.

בפרקליטות מסבירים כי בתה של הנהגת, שהרכב רשום על שמה, ומשפחת המנוח מבקשים נגדה כתב אישום בטענה שהיא הפקירה את בנם והיא זו שפגעה בו בתאונה, טוענת את הנסיבות ואת הממצאים שעלו מחקירת המשטרה לרבות איכונים טלפונים, מצלמות ממקום התאונה, פיענוח אמצעים טכנולוגיים, וראיות נוספות.

מפגינים מחוץ להקראת פסק הדין בהפקרת רפאל אדנה (צילום: אלון חכמון)
מפגינים מחוץ להקראת פסק הדין בהפקרת רפאל אדנה (צילום: אלון חכמון)

בפרקליטות דוחים את הטענה לפיה הרכב שגרם לתאונה בעצם נלקח למוסך וטוענים כי הרכב נתפס על ידי המשטרה בביתה של החשודה עם ציוני הנזק שנגרמו בתאונה. עוד מסבירים בפרקליטות מדוע לא יוגש כתב אישום נגד האם בגין הריגה, ומציינים כי בוחני התנועה קבעו שמדובר היה בתאונה בלתי נמנעת, כלומר שלא הייתה לנהגת אפשרות להימנע מהתאונה. "הבוחנים קבעו בהתאם לגרסת הסבא (של הקטין) שהילד היה על הכביש פחות מחצי שנייה לפני שפגעה בו החשודה עם רכבה".

לפי הפרקליטות, "התאונה לא התרחשה במעבר חצייה אלא בכביש בו אי תנועה עם צמחייה, וכן נמצא כי הנהגת נהגה במהירות המותרת בחוק, כ-55 קמ"ש, ולמעשה אין לה אחריות לקרות התאונה אלא בהפקרת הקטין". בפרקליטות הוסיפו כי ההודעה על סגירת התיק כפי שנשלח לאם המנוח היא בעניינה של בתה של החשודה, שעל שמה, כאמור, מופיע הרכב וזו הודעה אוטומטית שנשלחה לאחר סגירת תיק במערכת.