פרקליטות המדינה הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד חוסאם אבו עמרה (23) מתל שבע בשל עבירות נשק. בחודש ינואר השנה, במהלך המלחמה, זרק אבו עמרה רימון רסס לתוך חניון בניין מגורים בשכונת רמות בבאר שבע.

מיצה את הלחימה? "גישה לא ריאלית": נסראללה במסר מפתיע לראשי חמאס
מלך הרייטינג: הניצחון של ינון מגל בפריים טיים

מכתב האישום שהגיש עו"ד אביב דמרי, מפרקליטות מחוז דרום פלילי עולה כי ב 7.1.24, עת מדינת ישראל הייתה במצב מלחמה אשר לווה בירי רקטות, נסעו אבו עמרה וחברו בשעות הלילה המאוחרות לשכונת רמות בבאר שבע.

בשלב מסוים ביקש אבו עמרה מחברו שירד מהרכב וימתין לו בשכונה. אז נסע אבו עמרה מהמקום וחזר כעבור זמן קצר עם רימון רסס, אסף את חברו ונסע לתדלק.

בשעות הבוקר המוקדמות נסע אבו עמרה אל שכונת רמות, לבש את מעילו של חברו, התקרב לחנייה הסמוכה לבניינים ולאישה אשר טיילה עם כלבה במקום וזרק את הרימון למרכז החניה. לאחר התפוצצות הרימון נכנס אבו עמרה חזרה לרכב ונסע במהירות מהמקום.

כתוצאה ממעשי הנאשם, נפער חור ברצפת החניה, ניזוקו מספר כלי רכב, וניזוק החלון של אחד הבתים הסמוכים. בנוסף, מספר תושבי השכונה אשר סברו כי מדובר בנפילת טיל ללא אזעקה התקשרו בחרדה למשטרה.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים טען עו"ד דמרי כי: " ... בימנו אלו במדינת ישראל, עבירות הנשק מהוות מכת מדינה, ולכן לא בכדי קבע בית המשפט העליון כי הכלל לגבי מי שמיוחסות לו עבירות מהסוג הנדון הינו- מעצר עד לתום ההליכים".

לאבו עמרה יוחסו עבירות של נשיאת נשק שלא כדין, היזק בחומר נפץ ושינוי זהות של רכב או חלק של רכב, לאחר שהסיר את אחת מלוחיות הרישוי ברכב בו נסעו ואת הלוחית השנייה שחרר על מנת להקשות על הזיהוי.