פרסום ראשון: מחבל שהורשע בתקיפת יהודים בירושלים לפני כשלוש שנים, ישלם להם פיצויים בסך כמיליון ש"ח. לפני כשלוש שנים המחבל תקף שני יהודים בירושלים, ניסה לדרוס אותם וידה לעברם אבנים. המחבל הורשע ונידון לכשלוש שנות מאסר.

שמר את הקלצ'ניקוב של חמאס מהשבעה באוקטובר ל"מזכרת" ונעצר
בית המשפט העליון בביקורת חריפה על שופטי מחוזי | פרסום ראשון

היהודים הגישו נגד המחבל תביעה אזרחית באמצעות ארגון חוננו ובית המשפט המחוזי פסק, בהיעדר הגנה, כי הערבי יפצה אותם בכמיליון ש"ח. המחבל הורשע, במסגרת הסדר טיעון, בעבירות של איומים ממניע גזעני, מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה ומעשה טרור של ניסיון לחבלה חמורה בנסיבות מחמירות.

בחודש מרץ 2022 בית המשפט המחוזי בירושלים גזר על המחבל 30 חודשי מאסר בפועל, ובית המשפט העליון החמיר את עונשו וגזר עליו 35 חודשי מאסר בפועל.

לאחר שההליך הפלילי הסתיים, היהודים שנפגעו מהמחבל הגישו תביעה אזרחית נגררת ומסרו את כתב התביעה למחבל בכלא, באופן אישי. לאחר שהמחבל לא התגונן, בית המשפט קיבל את התביעה והורה למחבל לשלם פיצויים ליהודים שתקף.

עו"ד אופיר שטיינר מ'חוננו' ברך על החלטת בית המשפט ואמר: "התביעה האזרחית היא כלי משלים, במקביל להליך הפלילי, במסגרתה התוקף נדרש לשאת באחריות הכלכלית לנזק שגרם. בתיק חמור זה נוצר נזק לגוף ונזק לנפש. טוב עשה ביהמ"ש שקיבל את התביעה ואישר את הן את הפיצויים בעבור הנזק, והן את הפיצוי העונשי שהתבקש משום היות המעשים מתוך מניע גזעני-לאומני".