האלימות במגזר הערבי: עראף מחאג'נה בן ה-48 נורה הבוקר (ראשון) למוות ברחוב אלמדינה באום אל פחם. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום, נאלצו לקבוע את מותו. מהזירה פונו שני פצועים באופן עצמאי וכן אדם נוסף שנפצע באורח קל ולא נזקק לפינוי. מדובר ככל הנראה בסכסוך בין משפחות עבריינים באום אל פחם.

זמן קצר לאחר חיסולו, הצליחו חוקרי מחוז חוף לעצור שני חשודים במעורבות בירי וכן לתפוס שני כלי רכב, האחד הרכב שבו נסעו השניים בניסיון להימלט מהזירה והשני הרכב שבו על פי החשד נסעו בזמן שביצעו את הירי. מחקירה ראשונית של האירוע עולה החשד ולפיו הארבעה היו יחד ברכב בנסיעה כשלפתע נפתחה לעברם אש ממקור לא ידוע. במקביל, נתפסו שני רכבים שעל פי החשד שימשו אותם, אחד מהם ככל הנראה שימש אותם לביצוע העבירה. 

זמן קצר לאחר שהוזעקו כוחות משטרה ממחוז חוף לטפל באירוע ירי בו חוסל עראף מחאג'נה בן ה-48 מאום אל פאחם, הצליחו בלשי מחוז חוף לשים את ידם על המבצעים ולבצע את מעצרם. בנוסף נתפסו שני כלי רכב האחד שימש את המחסלים בניסיון להימלט מאום אל פאחם ואילו השני שנתפס מאוחר יותר הוא הרכב שעל פי החשד שימש אותם בעת ביצוע הרצח. במשטרה מעריכים כי מדובר בחיסול על רקע סכסוך בין משפחות עבריינים באום אל פאחם. 

סמוך לשעה 12.15 דווח למשטרה במחוז חוף על אירוע ירי בו נפגעו ארבעה תושבי אום אל פאחם שהיו יחד ברכב שנסע ברחוב אלמדינה בעיר. כוחות גדולים של משטרה שהגיעו למקום איתרו את זירת האירוע ואת הרכב שלעברו נורו היריות כשהוא על המדרכה לאחר שסטה מנתיב נסיעתו.

שניים מהפצועים פונו קודם הגעת השוטרים עצמאית לקבלת טיפול בבית החולים , פצוע נוסף קיבל טיפול במקום ולא נזקק לפינוי ואילו מחאג'נה, נפצע אנושות, טופל על ידי צוות של מד"א אולם בתום ניסיונות החייאה נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו בזירה.

מאות מתושבי אום אל פאחם צבאו על המקום והקימו סערה בעקבות הירי באמצעו היום והחיסול שהכניס את התושבים לחרדה.

חוקרי המשטרה החלו באיסוף ממצאים מהזירה במקביל לגביית עדויות ושוטרים פתחו בסריקות נרחבות בניסיון להתחקות אחר המתנקשים שנמלטו מהמקום ברכב פרטי. השוטרים איתרו מצלמות אבטחה ואלה הובילו את בלשי המשטרה לזיהוי שניים מהחשודים כשהם מנסים להימלט מאום אל פאחם ברכב אחר אליו עברו.

זמן קצר לאחר מכן איתרו הבלשים גם את הרכב שאיתו הגיעו לזירת הירי ואשר שימש אותם לביצוע החיסול. השניים כאמור נעצרו להמשך חקירה ובכוונת המשטרה להביאם לבית המשפט כדי לבקש את הארכת מעצרם.

נציין כי על פי החשד מדובר בחיסול שהרקע שלו הינו פלילי ונסיבותיו נעוצות בסכסוך בין משפחות עבריינים באום אל פאחם. עוד נבהיר כי מחאג'נה הוא הקורבן ה-22 במגזר הערבי מאז תחילת שנת 2024.