בית המשפט המחוזי בירושלים גזר לאחרונה שמונה שנות מאסר על מרואן תמימי, בן 20 מירושלים, שרכש עם המחבל עודיי תמימי את הנשק אשר באמצעותו בוצע הפיגוע במחסום שועאפט בו נהרגה החיילת נועה לזר הי"ד, היה עמו ברכב בעת ביצוע הפיגוע ותכנן לבצע פיגוע משותף שלא יצא אל הפועל.

אמה של נועה לזר ז"ל על תחקיר מג"ב: "יש בי כעס, זה היה יכול להימנע"
תחקיר הפיגוע בו נפלה נועה לזר: שלושה שוטרי מג"ב יודחו מתפקידם

גזר הדין ניתן במסגרת הסדר טיעון אליו תמימי הגיע עם פרקליטות מחוז ירושלים, זאת למרות שמתסקיר שירות המבחן עלה כי מרואן לא לוקח אחריות על מעשיו ואף מתכחש לאמור בכתב האישום שתוקן במסגרת הסדר הטיעון.

השופט אלי אברבאנל רמז כי למרואן מגיע עונש חמור יותר מהסדר הטיעון אליו הגיעה איתו הפרקליטות: "בפיגוע טרור רצחני, נגדעו חייה של חיילת צעירה, וחייו של בחור נוסף נפגעו קשות. עבירות טרור הכרוכות בירי מכוון לגופו של אדם במטרה להורגו, מחייבות ככלל הטלת עונשי מאסר בפועל לתקופות ממושכות לאין שיעור מתקופת המאסר שנקבעה בהסדר הטיעון".

למרות זאת, השופט אברבאנל הוסיף כי "בענייננו, כפי שהדגישו הצדדים, הואשם הנאשם בעבירת קשר לפיגוע ובעבירות נשק, ולא הואשם ומשכך לא הורשע, בעבירות הנוגעות לירי ולתוצאותיו".

כזכור, באוקטובר 2022 בשעות הערב נסעו מרואן, עודיי ושניים נוספים לכיוון מחסום שועאפט. עודיי ישב לצידו של הנהג ומרואן במושב האחורי. כאשר הרכב הגיע למתחם המחסום, הוא נעצר לצורך בדיקה שגרתית של נוסעי הרכב.

בשלב מסוים, עודיי יצא מהרכב, שלף את האקדח והחל לבצע ירי מטווח קצר לעבר החיילים והמאבטחים שנכחו במחסום. כתוצאה מפגיעות הירי נהרגה החיילת נועה לזר ז"ל ומאבטח שנכח במקום נפגע מהירי ופונה לבית החולים.

לאחר ביצוע הירי נמלט עודיי מהמקום והסתתר מכוחות הביטחון. בהמשך ניסה עודיי לבצע פיגוע ירי נוסף במחסום מעלה אדומים וזאת תוך שימוש באקדח ובאחת מהמחסניות שרכש עם מרואן.

כשקיבל את הסדר הטיעון, השופט אברבאנל אמר: "מובן כי אין בגזר הדין כדי להקהות כהוא זה מן האובדן הכבד והסבל הבלתי ישוער שנגרמו למשפחת המנוחה נועה לזר ז"ל, ולבני המשפחה שלוחים תנחומינו. כמו כן אנו תקווה כי יעלה בידי המאבטח להתאושש במהרה ולשוב לחיים תקינים ומלאים".