פרקליטות המדינה הגישה לאחרונה לבית משפט השלום בבאר שבע כתב אישום נגד נידאל אבו זקיקה (29) מתל שבע לאחר שסחט באיומים חברת תשתיות שלא העסיקה אותו בעבודות שמירה תמורת תשלום.

מכתב האישום שהגישה עו"ד הילה דרימר מפרקליטות מחוז דרום עולה כי במועדים הרלבנטיים התבצעה בבאר שבע עבודת פיתוח ותשתיות. חברת התשתיות שביצעה את העבודה הציבה במקום מכולה בה אוחסן ציוד וכלי עבודה. בתחילת ינואר השנה כתב אבו זקיקה על גבי המכולה בכתב גדול, את שם משפחתו. יום למחרת התקשר למנהל העבודה של החברה טען שהוא שומר על המקום מזה כשבוע והוא רוצה לקבל תשלום עבור השמירה. בתגובה מנהל העבודה אמר שהוא אינו מקבל ההחלטות בנושאי השמירה ומסר את מספר הטלפון של הממונה עליו.

מספר ימים אחרי השיחה נפרצה המכולה ונגנבו כלי העבודה. בעקבות כך, הגיש מנהל העבודה תלונה במשטרה. כעבור מספר ימים נוספים התקשר אבו זקיקה למנהל העבודה ודרש סכום של 10,000 ₪ עבור השמירה באתר, ואיים עליו "שאם הוא מביא למקום שומר, לשומר תהיה בעיה אתו, הוא לא יאפשר לו להישאר שם, והוא לא יאפשר לאף אחד להתקרב לאזור שלו על מנת לשמור בו".

כשעה וחצי לאחר מכן, הגיע אבו זקיקה לאתר העבודה ניגש אל מנהל העבודה והציג את עצמו כשומר של אתר העבודה. בתגובה אמר מנהל העבודה שפרצו למכולה וגנבו ממנה כלי עבודה על אף שכתב את שמו על המכולה. יום למחרת התקשר אבו זקיקה למנהל העבודה אמר שיש לו מצלמות באזור וביקש את המועד בו נפרצה המכולה. בפועל לא נמסר למנהל עבודה אינפורמציה בדבר זהות הפורץ.

כתוצאה מאיומיו של אבו זקיקה והפעלת הלחץ והאיימה התקשר המנהל העבודה לאבו זקיקה, עדכן אותו ששוחח עם הממונה עליו, וזה הסכים לשלם סכום הנע בין 6,000-7,000 ₪.בנוסף, דרש מאבו זקיקה שיחזיר להם את כלי העבודה שנגנבו מהמכולה. בתגובה השיב אבו זקיקה שכלי העבודה אינם בחזקתו והוא אינו יודע מי פרץ למכולה וגנב את כלי העבודה.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים שהוגשה במקביל ציינה עו"ד דרימר – יאיר:  מעשיו של המשיב מעידים על המסוכנות הרבה הנשקפת ממנו. המשיב החליט לסחוט בדרך של איומים, הפעלת לחץ והטלת אימה, להעסיקו או מי מטעמו בעבודות שמירה תמורת תשלום. מבלי שחברה הייתה מעוניינת בשמירה."

לאבו זקיקה יוחסה עבירה של סחיטה באיומים.