בתום חקירה סמויה שניהלה היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז המרכז במשטרה במסגרתה הופעל סוכן סמוי במהלך השנה האחרונה, פשטו הבוקר (רביעי) כוחות גדולים של המשטרה ולוחמי מג"ב על בתיהם של 30 חשודים בסחר באמצעי לחימה וסמים ברחבי הארץ, ועצרו אותם. בכוונת המשטרה להביא את החשודים בהמשך היום, בהתאם לצורכי החקירה, לדיון בבימ"ש בבקשה להאריך את מעצרם.

חשד: צעיר נחטף על ידי שני חשודים בפ"ת במהלך ויכוח
פה קבור הנשק: אמצעי לחימה ו-M16 נתפסו בתוך קבר בנצרת

במסגרת המבצע, הפעילה הימ"ר סוכן סמוי שהטמיע עצמו בקרב הסוחרים באמל"ח. הוא רכש את אמונם, ביצע עסקאות רבות - אותן תיעד, ובתום איסוף ממצאים מפלילים הוביל לחשיפתם הבוקר, עם הפשיטה של בלשי ימ"ר מרכז, לוחמי יס"מ, היחידה הטקטית, והחטיבה לבט"פ מג"ב על ביתם. אלו, פשטו על בתיהם של עשרות תושבי לוד, מזרח ירושלים והפזורה, ערכו חיפוש במתחמים אחר אמל"ח ועצרו כשלושים חשודים לחקירה במשרדי הימ"ר ברמלה לפנות בוקר. במסגרת החיפוש, חשפו השוטרים ממצאים שונים שהועברו להמשך מיצוי ראיות במעבדות הזיהוי הפלילי של משטרת ישראל.

על פי הנחייתו של מפקד מחוז המרכז, ניצב אבי ביטון, פעלו החוקרים לחשיפת חשודים בסחר בסמים בעיקר בערים רמלה ולוד, וזאת לשם סיכול הפשיעה ברחוב הערבי.

אבי ביטון (צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90)
אבי ביטון (צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90)

הניצב שיבח את חוקרי ימ"ר מרכז, על תוצרי החקירה ועל שיתוף פעולה פורה ומקצועי עם מחוזות נוספים במאבק המשותף כנגד הפשיעה במגזר וציין בדבריו: "המשטרה מתמודדת עם מגוון משימות לאומיות וביטחוניות בשנה האחרונה ואנו הראשונים להגיע לכל זירה לסייע לציבור, לצד משימות האכיפה "הרגילות" לשמירה על ביטחון האזרחים, כאשר המבצע היום  - בו אנו כולאים אחר סורג ובריח עשרות חשודים בחשד לעבירות חמורות ונוטלים את יכולתם להוסיף לאיים ולפגוע, הוא מסר חד וברור שיש לנו משטרה חזקה ושוטרים חדורי מטרה עבור ציבור שלם שומר חוק, המבקש וראוי לנהל אורח חיים תקין ובטוח ואנחנו כאן עבורם".

עוד הוסיף הממ"ז: "ידה הארוכה של משטרת מחוז מרכז תגיע לכל מי שיעז לספק ולמכור נשק ואמצעי לחימה בלתי חוקיים לעבריינים, תוך סיכון תושבי הערים רמלה ולוד ולאחר עבודת איסוף מתוחכמת שמנו את ידנו היום על עשרות סוחרי אמל״ח וסמים ונפעל למיצוי הדין עמם עד תום. מדובר בפרשייה פורצת דרך נוספת מבית היוצר של ימ"ר מרכז".