פעילות מכוונת ויזומה של בלשי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז מרכז, בשילוב כוח המשימה, שוטרים מקומיים ולוחמי מג"ב, על פי הנחייתו של מפקד המחוז ניצב אבי ביטון, הוביל לסיכול מספר אירועי חיסול או פעילות פלילית חמורה ולתפיסת כלי נשק ואמצעי לחימה (אמל"ח) בלוד ובג'לג'וליה במהלך הלילה שבין ראשון לשני.

במסגרת הפעילות כנגד מחוללי פשיעה במגזר הערבי, תפסו שוטרי מחוז מרכז בסיוע לוחמי מג"ב וכוח כלבנים, שלושה מטעני חבלה בלוד, בשטח פתוח באחד המתחמים בעיר. 

חבלני המשטרה בחנו את פריטי האמל"ח, על מנת לוודא שלא נשקפת סכנה נוספת לציבור ובסיום הועברו כלל המוצגים להמשך מיצוי ראיות במעבדות הזיהוי הפלילי של משטרת ישראל.

תפיסת אמצעי הלחימה, מצטרפת לשורה של הישגים מבצעיים משמעותיים למען שלום הציבור הנורמטיבי, בהתאם לאסטרטגיה ההתקפית של מחוז מרכז נגד מחוללי הפשיעה. 

עוד קודם לכן הצליחו שוטרי תחנת לוד ולוחמי מג"ב לבצע מעצר של תושב לוד שהיה חמוש בנשק מסוג M16 ולנטרל סכנה ממשית לחייהם, שעה שהחשוד ניסה להימלט תוך מכוון את הנשק לעברם של השוטרים. 

החשוד פונה אל מרכז הרפואי אסף הרופא כשהוא פצוע ועצור, לצד סריקות אחר חשודים נוספים, כאשר הרובה מסוג M16 והתחמושת, יועברו להמשך מיצוי ראיות, תוך זימון הגורמים הנדרשים.

מפקד מחוז מרכז - ניצב אבי ביטון קיים הערכת מצב בזירה, במסגרתה שוחח עם צוות לוחמי המג"ב שפעל באירוע ושיבח אותם על נחישות וחתירה למגע באופן מקצועי, לשם שמירה על ביטחונם ובטחון כלל הציבור.

באירוע נוסף מהלילה, כוח משימה מיוחד שהקים ממ"ז מרכז-ניצב ביטון בעיר ג'לג'וליה המתמקד בסיכול הפשיעה האלימה ברחוב הערבי למען שלום הציבור, חשף במהלך חיפוש ופעילות ממוקדת רובה קרלו ושני אקדחים טעונים.

בלשי תחנת המשטרה בכפר קאסם ביחד עם כוח כלבנים של מחוז מרכז ובשיתוף לוחמי מג"ב ביצעו פעילות מבצעית מוגברת בעיר, למען בטחון תושבי המקום, במסגרת המאבק העיקש וחסר הפשרות של משטרת ישראל נגד שימוש והחזקה לא חוקית באמצעי לחימה בידי גורמים פליליים ואחרים. 

כלי הנשק והתחמושת נמצאו בתוך מסגריה בג'לג'וליה. שני תושבי המקום עוכבו על ידי המשטרה ובסיום חקירה שוחררו למעצר בית.