במסגרת הסדר טיעון, ליעד אדרי, הנאשם היחיד ברצח הנער יואל להנגהל ז"ל בקריית שמונה ב-2022, הודה היום (חמישי) בכתב אישום מתוקן ויורשע בחבלה בכוונה מחמירה ושיבוש הליכי משפט - אך לא ברצח.

סליחה, יואל | מרסל מוסרי

אמו של יואל להנגהל: "אם הנאשם ברצח בני ייצא מהכלא – המדינה מחבקת רוצח"

בשלב הליך המעצרים של אדרי עלה קושי להוכיח עבירת רצח, ולכן הוחלט לשחררו למעצר בית, והחלו מגעים להסדר טיעון בעניינו שאושר הבוקר על ידי בית המשפט. על אף שהושג הסדר בנוגע לאישום, לא הושגה הסכמה בנוגע לעונש שירצה אדרי. בחודש יוני, יתקיימו טיעונים לעונש ובהמשך יגזר דינו של אדרי בהתאם לכתב האישום המתוקן. 

בהמשך להחלטה, עורכת הדין רחל צינקין, אמרה מטעם המשפחה ל״מעריב״ כי ״נוכח הקושי הראייתי הקיים בתיק וזאת לאחר העלמת הראיות ע"י אדרי וחבריו, הסכימה המשפחה בלב כבד לתיקון כתב האישום. אף כי האישום ברצח הוסר, כתב האישום מייחס לאדרי מרכזיות ואחריות אשר הובילה למותו של יואל. אין ספק שאם אדרי לא היה שב לאיזור האירוע ומוביל אחריו את הנערים הנוספים המעורבים, יואל ז"ל לא היה מקפח את חייו״.

גדעון, אביו של יואל לנגנהל ל״מעריב״: ״ההחלטה לא לייחס בכתב האישום עבירות רצח שהתקבלה היום מאוד מכאיבה לנו, אך אנחנו לא מרגישים שיש לנו איך לפעול, מרגישים תחושת חוסר אונים קשה״. לגבי הראיות שנעלמו אמר: ״הרי מדינת ישראל היא מדינה מאוד מתקדמת מבחינה טכנולוגית, ואם אכן כל הראיות נמחקו - איך ייתכן שבמדינה עם טכנולוגיות כל כך משוכללות - לא ניתן למצוא או לשחזר אף ראייה? יש לנו תחושה שמאחר שאנחנו ממעמד סוציו אקונומי מסוים ומקהילה קטנה - לא מספיק מתייחסים אלינו ולמצוקות שלנו. שלא לדבר על כך ששוטרים עזרו לכאורה לליעד החשוד למחוק את הראיות - זה דבר חמור מאוד. רק בזכות עורך דין טוב הוא לא נשפט על מעשה רצח - אך זה לא אומר שהוא לא אשם. אני מאוכזב מאוד, אך מקווה שיעשה צדק. בכל מקרה, אנחנו אנשים מאמינים מאוד, ויודעים שבכל מקרה אלוהים הוא זה שרואה הכול מלמעלה, שופט, מחליט ועושה צדק״.

גדעון, אביו של יואל לנגנהל ל״מעריב״ על הסדר הטיעון: ״ההחלטה לא לייחס בכתב האישום עבירות רצח שהתקבלה היום מאוד מכאיבה לנו, אך אנחנו לא מרגישים שיש לנו איך לפעול, מרגישים תחושת חוסר אונים קשה״. לגבי הראיות שנעלמו אמר: ״הרי מדינת ישראל היא מדינה מאוד מתקדמת מבחינה טכנולוגית, ואם אכן כל הראיות נמחקו - איך ייתכן שבמדינה עם טכנולוגיות כל כך משוכללות - לא ניתן למצוא או לשחזר אף ראייה?".

"יש לנו תחושה שמאחר שאנחנו ממעמד סוציו אקונומי מסוים ומקהילה קטנה" הוסיף, "לא מספיק מתייחסים אלינו ולמצוקות שלנו. שלא לדבר על כך ששוטרים עזרו לכאורה לליעד החשוד למחוק את הראיות - זה דבר חמור מאוד. רק בזכות עורך דין טוב הוא לא נשפט על מעשה רצח - אך זה לא אומר שהוא לא אשם. אני מאוכזב מאוד, אך מקווה שיעשה צדק. בכל מקרה, אנחנו אנשים מאמינים מאוד, ויודעים שבכל מקרה אלוהים הוא זה שרואה הכול מלמעלה, שופט, מחליט ועושה צדק״.

ג׳סיקה, ממנהיגי קהילת בני מנשה, שאליה משתייכת משפחת לנגנהל נמסר: ״ממש כואב לי הלב על החלטת בית המשפט, אבל אביו של יואל לא לבד. כל הקהילה איתו וקולנו לא יושתק. אנחנו נדבר ונשמיע קול נגד העוול הזה - עד שהצדק ינצח״.