בפרק זמן של השבוע האחרון תפסו שוטרי המחוז הצפוני 15 כלי נשק ואמצעי לחימה (אמל"ח) רבים המוחזקים באופן בלתי חוקיים בחברה הערבית כחלק ממאבקה בפשיעה הגואה בגזרת המחוז. 

במסגרת הפעילות במהלך השבוע האחרון, הצליחו שוטרי המחוז הצפוני בפעילות משולבת עם לוחמי משמר הגבול ויחידות נוספות, לשים ידם על 15 כלי נשק ואמצעי לחימה שנמצאו ברשות ובשימוש עבריינים.

נבהיר כי במהלך הפעילות נתפסו בנצרת 2 רובי קרלו ו-2 אקדחים, בכפר כנא נתפסו נשק מסוג M-16 ו-2 אקדחים, במג'ד אל כרום נתפסו 3 רימוני רסס ,אקדח ונשק מסוג קרלו, בסחנין נתפס אקדח מסוג FN., בזרזיר, בפעילות נחושה נתפס על חם חשוד בירי שמחה לאחר הבחירות המקומיות וביפיע  נתפס אקדח עם מחסנית.

במשטרה מדגישים כי "המחוז הצפוני מנהל מלחמה עיקשת בעבירות האמל"ח ונגד ארגוני הפשע. אנו מקיימים במחוז פעילות יזומה של איתור וחיפוש כלי נשק, כל חשד נבדק, מציאת כלי הנשק אינה פשוטה, הם מוסתרים ומוצאים על ידי עבריינים רק לטובת ביצוע הירי. הנוכחות הקבועה שלנו בישובי החברה הערבית מאפשרת מתן תגובה מהירה לאירועים ולהביא להצלחות בתפיסת הנשקים. זהו מאמץ גדול ומתמשך של כל התחנות וכוחות מג"ב הפרוסים יום ולילה במחוז צפון".