פרסום ראשון: בית משפט השלום בירושלים גזר היום (רביעי) במסגרת הסדר טיעון חודשיים מאסר, אותם ירצה בעבודות שירות, על תושב מזרח ירושלים שזרק לפני ארבע שנים בקבוק זכוכית בעת עימותים בירושלים. בנוסף, נקבע כי עליו לשלם 3,000 שקלים פיצוי לנפגע. עו"ד חיים בלייכר מחוננו: "בכוונתנו לתבוע את החשוד בתביעה אזרחית ולעשות מה שלאל ידנו להביא להרתעה כנגד אותם פורעים המעלים בדעתם לשוב ולתקוף יהודים".

בעקבות ממצאים חדשים ה-BBC תחת מתקפה: "סיקור שמלבה אנטישמיות"
צעירים יהודים בוחרים להגיע לארץ דווקא עכשיו: "האנטישמיות מעולם לא הייתה נפוצה יותר"

ניידת משטרה (צילום: דוברות המשטרה)
ניידת משטרה (צילום: דוברות המשטרה)

האירוע התרחש לפני כארבע שנים בעיר העתיקה, לאחר שהקבוצה צעדה באזור והפוגע וחבורתו החלו להתעמת עמם. הפוגע החל לתקוף את הנפגע, במהלך העימות הותז לעברו גז מדמיע ושוטרים הרחיקו אותו משם. לאחר מכן, זרק בקבוק זכוכית ופגע בראשו של אחד. לאחר התקיפה, הגיש תלונה במשטרה אך הפרקליטות סגרה את התיק. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו ניהל מאבק משפטי אשר הביא לפתיחת התיק והרשעתו של התוקף.

כתב האישום שהוגש כנגד התוקף מתאר את האירוע: "ביום 12.8.2020 צעד המתלונן ברחוב ויה דולורוזה בעיר העתיקה לכיוון רחוב הגיא עם קבוצת אנשים נוספים. באותו שלב התגלע וויכוח בין אנשי הקבוצה שעליה נמנה המתלונן לבין אנשי המקום. במסגרת וויכוח זה, לאחר דין ודברים, החלו אנשי הקבוצה ואנשי המקום לדחוף זה את זה. באותה עת עבר הנאשם במקום יחד עם בנו, ניגש לאחד מחברי הקבוצה ותפס בחולצתו. בשלב זה הרים הנאשם כיסא במטרה לזרוק אותו לעבר חברי הקבוצה. לאחר זמן קצר, בעוד שחברי הקבוצה מתרחקים מהמקום, זרק הנאשם לעבר המתלונן בקבוק זכוכית ופגע בראשו. כתוצאה ממעשיו של  הנאשם נגרם למתלונן חתך של 3 סנטימטרים בקרקפת, בגינו נדרש המתלונן לטיפול רפואי בבית חולים, חבישה ותפרים".

סיור סליחות בעיר העתיקה בירושלים תשפ"ד (צילום :ללא)

עו"ד בלייכר ברך על גזר הדין ואמר: "לא ניתן לקבל התפרעות ותקיפה כל כך חמורה של חשוד כנגד יהודים. מלכתחילה היה נכון למצות את הדין עד תום עם אותו תוקף לשנות מאסר של ממש. מכל מקום, לאחר סגירת התיק ובנסיבות העניין אנו מברכים על הרשעת החשוד וענישתו הודות למאבקנו. בכוונתנו גם לתבוע את החשוד בתביעה אזרחית ולעשות מה שלאל ידנו להביא להרתעה כנגד אותם פורעים המעלים בדעתם לשוב ולתקוף יהודים".