שבועיים לאחר שנרצחה מרינה מלינובסקי ז"ל, וגופתה נמצאה מגואלת בדם מגולגלת בתוך שמיכה כשהיא מונחת בין שני בניינים בשכונת התקווה, האריך אתמול (ראשון) בית משפט השלום בתל אביב בשבעה ימים נוספים את מעצרו של ראוף שמילוב, 58, מתל אביב, החשוד באונס ורצח המנוחה, זאת לאחר שהחשד נגדו התחזק.

"פדופילים שפוגעים בילדים": זעם בקרית מוצקין בעקבות דיירים חדשים

במהלך החקירה, כך עלה במהלך הדיון בבית המשפט, חשף נציג המשטרה רס"ר בן טיבי כי שמילוב שמר על זכות השתיקה, וכשהוטחו בפניו חשדות וראיות מפלילות הוא מסר גרסה חלקית שלא מתיישבת עם המציאות. כך, לדוגמה, כשנשאל לגבי צמת שיער שנמצאה בביתו, הדומה לשיערה של המנוחה, סכין שהייתה בביתו בנסיבות לא ברורות, שטיח מגואל בדם וגם לגבי השמיכה שבה הייתה עטופה מלינובסקי, הזהה לשמיכה שמתועדת על מיטתו של החשוד.

נציג היחידה החוקרת אמר בבית המשפט: "החשוד מסר איזושהי גרסה שלפיה המנוחה מתה מהתקף לב כתוצאה משימוש באלכוהול. זה לא כל כך מתיישב עם הממצאים בשטח. החשוד שמר על זכות השתיקה לאורך החקירה, והחשדות נגדו התחזקו". בבית המשפט ציין נציג המשטרה כי דפוס ההתנהגות של שמילוב כלפי המנוחה חזר על עצמו גם בעבר, והיא אושפזה בגין אלימות שהופגנה כלפיה. התיקים נגדו כך עולה נסגרו ואולם כעת לאחר הרצח הם נפתחו מחדש. 

עוד עלה בדיון כי דגימות DNA שנלקחו מהמנוחה קושרים את החשוד לרצח ולאונס המנוח טרם רציחתה כביכול. בבית המשפט טענה פרקליטתו של החשוד מטעם הסנגוריה הציבורית, עו"ד יעל ניסן פינקלמן, כי מרשה מסר את הגרסה שלו ואין בכוונתו להוסיף עליה. "זו לא עילה להאריך את מעצרו. לחשוד אין עבר פלילי, הוא הכחיש את המעורבות שלו ברצח. המנוחה התגוררה בסמיכות לביתו, היא הייתה חסרת בית חיפשה אוכל, כסף ואלכוהול".

השופטת אביטל אמסלם גלבוע, כתבה בהחלטתה להאריך את מעצרו של שמילוב כי "במהלך ימי החקירה בוצעו פעולות והחשד הסביר התחזק. החשוד מכחיש את המיוחס לו ולרוב השאלות אינו משיב. אני סבורה שהחקירה מתקדמת, עדיין ישנן פעולות לביצוע, בחלקן מדובר בפעולות שלא חשופות לשיבוש אך המסוכנות הגבוהה הנובעת מהחשדות מצדיקה המשך שהייתו של החשוד במעצר".