מלחמת חרבות ברזל השפיעה כמעט על כל מערך החיים שלנו. כך קרה גם במשטרת ישראל, שסופדת היום ל־58 שוטרים שנפלו ביום הקרבות ב־7 באוקטובר, ולסך 61 השוטרים שנפלו במלחמה. במשטרה גם מציינים את 260 לוחמי מג"ב והימ"מ שנפצעו במלחמה, וכן 13 שוטרים שעדיין מאושפזים בבתי החולים לשיקום.

בכירים במשטרה: "משטרת ישראל מקבלת עכשיו מקום של כבוד"
מעל 100 מתגייסים חדשים: ההישג האדיר שרשמה משטרת ישראל

יחידת העילית להב 433 על כל שלוחותיה, המתנהלת תחת אגף חקירות ומודיעין (אח"מ) במשטרה, גבתה כבר 2,856 עדויות, ואספה 500 אלף קבצים במסגרת החקירה סביב אירועי 7 באוקטובר. בעקבות האירוע לקחה המשטרה על עצמה כמשימה ראשונה במעלה לטפל בנושא השוהים הבלתי חוקיים (שב"חים), ועל כן נעצרו מאז 7 באוקטובר 4,877 שב"חים, שהובאו לחקירה. 563 מהם תושבי עזה. כמו כן, 860 ישראלים שעסקו על פי החשד בהלנה, העסקה והסעה של שבח״ים נחקרו מאז פרוץ המלחמה.

מאז פרוץ המלחמה נתפסו על ידי המשטרה 3,037 פריטי אמל"ח מסוגים שונים, בהם 130 רובי M16, וכן 67 רובים תקניים אחרים, 676 אקדחים, 411 רימוני הלם ועשן, 236 רימוני רסס, 312 מטעני חבלה ו־18 מחרטות נשק - כולן בגזרת מחוז ש"י. בעקבות המלחמה, שם היוו השוטרים כאפוד המגן האנושי הראשון להגנה על התושבים, השתנתה באופן דרסטי התדמית של המשטרה - והיא שהובילה לגיוס המוני לארגון, שידע עד אז תקופת שפל.

תחנת המשטרה בשדרות  (צילום: יוסי זמיר פלאש  90)
תחנת המשטרה בשדרות (צילום: יוסי זמיר פלאש 90)

מאז 7 באוקטובר התגייסו כ־2,000 שוטרי קבע וסטודנטים, ש־841 מתוכם נקלטו מאז ראשית 2024. מנגד, אחרי תקופת רגיעה בצל המלחמה, החלו מאז סוף ינואר המחאות הגדולות, מרביתן בתל אביב, ואין ספק, כך על פי בכירים במשטרה - שהן גורמות לפגיעה בארגון ובמצבת השוטרים. 

קצין בכיר אמר: "אנחנו פורסים מדי שבת 600 שוטרים לטיפול במחאה, וזה אומר שבמהלך השבוע לפחות ליום אחד אנחנו בחוסר של 600 שוטרים, כיוון ששוטרים זכאים לחופש על עבודה בשבת. זו מתיחת פנים קשה מאוד במצבת כוח האדם, שממילא נמצאת בחוסר. שלא יבינו לא נכון, הפגנה היא לגיטימית כל עוד היא מתבצעת על פי החוק ובהתאם להסדרים והתנאים שקבענו, ואולם ברגע ששוטרים מותקפים או הופכים קורבן להשפלות, ביזוי ותקיפה - בשלב שבו מיעוט חוסם צירי תנועה ומנסה לתקוף שוטרים ופרשים - כאן מתחילה הבעיה הגדולה. שוטרים שנתנו את חייהם עבור ביטחון המדינה מותקפים באמירות שפל, וזה איום ונורא".