פרקליט מחוז מיסוי וכלכלה יהונתן תדמור הודיע אתמול למנכ"ל משרד התקשורת לשעבר שלמה פילבר על הכוונה לבטל את הסכם עד המדינה שנערך עימו במסגרת תיק 4000 במשפט נתניהו, לאחר שהונחה תשתית ראייתית המלמדת על הפרת הסכם עד המדינה מצידו. פילבר יזומן לשימוע מנהלי על עצם הכוונה להפר את ההסכם כאשר אחריו יוחלט אם יוגש נגדו כתב אישום ובגין אילו עבירות. ענת דוידוב ואודי סגל שוחחו הבוקר (שלישי) ב-103FM עם עורך הדין יהודה שפר, לשעבר המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית, אשר עדכן בפרטים והביע את דעתו בנושא. 

המועד והאופן כבר ידועים: התגובה האיראנית לחיסול קרובה מתמיד
מלחמה מול ישראל? לסינוואר יש אויב אחר שמדאיג אותו מאוד

"צודקת הפרקליטות?", שאלה דוידוב בפתח השיחה. "אני חושב שכן, זאת החלטה לא פשוטה וצריך גם לבקר את הפרקליטות שלקח לה כמעט שנתיים לקבל את ההחלטה", השיב עו"ד שפר. "החלטות מהסוג הזה צריך ללמוד לקבל יותר מהר. מצד שני, ההחלטה באמת לא פשוטה. מנקודת מבטי, למה ההחלטה נכונה מבחינה ציבורית? מה שעומד כאן על הפרק זה אמון הציבור בפרקליטות ובכלל במערכת אכיפת החוק".

"לצערי בעקבות מסע הסתה פרוע נגד הפרקליטות יש רבים בציבור שמאמינים שתפרו תיק לנתניהו, שרדפו אותו פוליטית, מה שלא היה ולא נברא. הרבה מהאמונה הזו בגלל עדותו של פילבר, בגלל אותה פגישת הנחיה", הוסיף.

שלמה פילבר מעיד בתיק 4000. רוני כנפו, וואלה!

"מה אנחנו רואים כרגע? עד שהעיד במשטרה באופן מובהק נגד נתניהו, חזר בו במשפט, מאז שחזר בו הפך להיות הסוקר הראשי של תנועת הליכוד, תנועתו של נתניהו שלמעשה מעניקה לו טובות הנאה בימים אלה. המראה הוא מראה מכוער, לא טוב. לא רמזתי שיש פה עבירה, אני אומר איך הדבר נראה - זה נראה לא טוב, מערער את אמון הציבור במערכת האכיפה. להעמיד את האיש לדין, הוא הפר אמונים", אמר שפר.

סייעה בעריכת הכתבה: שני רומנו, 103FM