תיק החקירה נגד חבר הכנסת צביקה פוגל, בחשד לעבירות הסתה נסגר היום (חמישי) זאת, 14 חודשים לאחר שנפתח. בתגובה, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, תקף את פתיחתו של התיק. 

הגיע אל זירת הפיגוע וגילה כי הוא מכיר את הנרצחים: "מטובי בניה של הארץ"
במקום להסתכן בבתים ממולכדים: זאת מלכודת המוות שמכין צה"ל לחמאס

החקירה נפתחה לאחר שהתבטא בנוגע לאירועים שאירעו בחווארה, בלילה שלאחר הרצח האכזרי של האחים הלל מנחם ויגל יעקב יניב ז"ל. "את אפקט ההרתעה שהושג אתמול מדינת ישראל לא השיגה מאז חומת מגן. את התוצאה אני רואה בעין יפה מאוד", ציין.

"החקירה נגד יו״ר הוועדה לביטחון לאומי חה״כ צביקה פוגל, הייתה חקירה פוליטית לכל דבר וניסיון להחזיק בגרונו ולהלך עליו אימים, בדומה לחקירה נגדי בגין שליפת נשק כנגד מחבלים - תיק שכמובן נסגר, אבל רק כעבור שנתיים", ציינה והוסיפה: "הפרקליטות והיועמ״שית נוקטים באמצעי סחיטה נגד נבחרי ציבור מהימין על רקע עמדות פוליטית. אנחנו לא נירתע ונמשיך להוביל מדיניות אחרת בה בחרו ותומכים רוב אזרחי ישראל, גם כשהיא לא נוחה ליועמ"שית".

חיסול בכיר בכוח רדואן (צילום: דובר צה"ל)

החקירה נפתחה לאחר שהתבטא בנוגע לאירועים שאירעו בחווארה, בלילה שלאחר הרצח האכזרי של האחים הלל מנחם ויגל יעקב יניב ז"ל. "את אפקט ההרתעה שהושג אתמול מדינת ישראל לא השיגה מאז חומת מגן. את התוצאה אני רואה בעין יפה מאוד", ציין.

עוד הוסיף: "בחווארה הבינו שיש פה מאזן אימה שצה"ל לא מצליח להשיג. אני רוצה לראות את אותו מקום בוער, בוער מטאפורית". עם זאת, ביקש להבהיר כי "לכל מי שהספיק לשמוע אותי הבוקר ברדיו, בכל רשת אחרת, אני רוצה להבהיר בשפה שאינה משתמעת לשתי פנים - אני לא מעודד אזרחים לשרוף כפרים, אם מישהו הבין את זה ככה אני מתנצל, לא לזה אני מתכוון, אבל הדברים חשובים להיאמר, אני לא מעודד אף אזרח לקחת את החוק לידיו ולשרוף כפרים".

באותו היום, מפקד זק"א מחוז ש"י גיל ביסמוט, שהגיע אל זירת הפיגוע, גילה שהנרצחים הם חברים טובים של ילדיו, שגדלו אצלו כבני בית. הוא סיפר עליהם ועל היכרותו עמם: "הם חברים של הילדים שלי, נוער אהוב, מוצלח ומוכשר. אחד מפקד בחיל הים, והשני בדרך לשם, היה אמור לסיים בעוד שבוע קורס חובשים במד"א. מטובי בניה של הארץ, משתדלים לגמול חסד, לתת ולעזור כמה שאפשר. להאיר פנים ולחייך. למשפחה קשה, כמו גם לנוער וליישוב. אני מכיר את ההורים שלהם, חברים מאוד טובים, עובדים ומתגוררים בצמוד אחד לשני".

ביסמוט סיפר על תרומתם של האחים לחיילים באזור: "הם היו אחראים ביישוב, בכל פעם שהייתה מתיחות, להכין סיר מרק או ארוחת ערב, ולצאת לדרכים לחלק לכל החיילים שנמצאים בעמדות. הם היו עושים סבב עמדות, והיו המובילים של הנושא".