תשעה מפגעים תושבי שכונת עיסאוויה שבמזרח ירושלים נעצרו בשבועות האחרונים על ביצוע הפרות סדר על רקע לאומני, בהן יריית זיקוקים בכינון ישיר, יידוי אבנים וסלעים והשלכת בקבוקי תבערה ומטענים לעבר שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב ירושלים שפעלו במקום.

דרדל'ה? הנזק שנגרם מהתקיפה המיוחסת לישראל באיראן נחשף | צפו בתמונות
עם כטב"ם מאיראן או בשהייה מעל המדבר: כיצד בוצעה התקיפה המיוחסת לישראל?

במקרים אלה, לא היו נפגעים לכוחותינו ולא נגרם נזק וכוחות המשטרה, ולוחמי מג"ב ירושלים נאלצו להשתמש באמצעים להדיפת מפרי הסדר האלימים תוך שבמקביל נפתחה חקירה ביחידה המרכזית ושירות הביטחון לאיתור המפגעים ומיצוי הדין עמם.

במהלך החקירה המשותפת, בוצעו פעולות מגוונות על ידי צוותי החקירה לאיתורם של המפגעים החשודים. בתוך כך, נעצרו, כאמור, במהלך השבועות האחרונים על ידי בלשי הימ"ר יחד עם לוחמי מג"ב ירושלים ובסיוע שב"כ, תשעת החשודים (17-23, תושבי שכונת עיסאוויה) והם הועברו לחקירה ביחידה המרכזית ירושלים. 

מחקירתם עלה כי מפגעים אלה היו מעורבים במהלך השנים האחרונות, במקרים רבים של הפרות סדר, התפרעויות ועימותים עם כוחות הביטחון בשכונתם וחלקם גם בהר הבית. 

במספר מקרים למשל, בשבוע הראשון לפרוץ המלחמה, חלק מהמפגעים השתתפו במספר הפרות סדר בשכונת עיסאוויה, שבמהלכן השליכו מטעני צינור, אותם חלקם הכינו מבעוד מועד, יידו אבנים ובקבוקי תבערה וירו זיקוקין בכינון ישיר לעבר השוטרים ולעבר בית חולים.

עוד נודע במסגרת החקירה שהתנהלה, כי אחד המפגעים שנעצרו, אף היה מעורב בהפרת סדר שהתרחשה לפני כשנה בחודש רמדאן בהר הבית, במהלכה המפגע ירה זיקוקין לעבר הכוחות. במקרה נוסף, המפגע תלה מספר רב של דגלי ארגון הטרור 'הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני', ואף הצטלם עם כלי נשק לאחר שעפ"י החשד, ירה באמצעותו לאויר.

לבקשת חוקרי המשטרה, הוארך מעצרם של החשודים בבית המשפט מעת לעת לטובת מיצוי כלל פעולות החקירה הנדרשות בעניינם וצפוי נגדם כתב אישום.