חיסולו של שמעון רביבו , ביום ה–3 באוקטובר בפיצוץ מטען רב עוצמה שהוצמד לאופנוע שעליו רכב באור יהודה, עורר הלם גדול בקרב התושבים באזור וגרם לטלטלה מסוימת בעולם הפשיעה שכן רביבו היה מזוהה עם ארגון הפשיעה של האחים מוסלי, ופגיעה בו הינה פגיעה ישירה בארגון הדומיננטי.

בגין הזדהות עם ארגון טרור והסתה: כתב אישום הוגש נגד אחותו של איסמעיל הנייה
החקירה נגד ח"כ אלמוג כהן על אירוע מימיו כלוחם נסגרה מחוסר אשמה

כמו לעבריינים, גם למשטרה היה ברור שמאחורי החיסול עומדים מקורביו של ערן חייא, ראש ארגון פשיעה מהגדולים במרכז שנמצא בסכסוך דמים עם ארגונו של מוסלי. 

מה שהיה חסר למשטרה הן אותן ראיות מפלילות מוצקות בכדי להשלים את הפאזל. חצי שנה אחרי החיסול, מסכמת היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז תל אביב חקירה יסודית רצופה בהישג מרשים שעה שחתמה על הסכם עד מדינה עם אחד המעורבים המרכזיים בפרשה, מה שכמובן סייע להפללתם של 13 חשודים, שמונה מהם בהקשר ישיר לחיסולו של רביבו.

למותר לציין כי כל החשודים משתייכים לארגון הפשיעה של חייא, שבחודשיים האחרונים סופג מהלומות מהימ"ר תל אביב עת מוגשים כנגד אנשיו כתבי אישום חמורים.

אתמול הוגשה הצהרת תובע כנגד החשודים כשלחמישה מהם מייחסת הימ"ר תל אביב מעורבות באירועים פליליים חמורים נוספים ובהם השלכת רימוני הלם לעבר בית מגורים בחולון מינואר 2022, השלכת רימון לעבר בית בבאר יעקב ממרץ 2023 וכן אירוע נוסף מדצמבר 2023 בבת ים.

כמו כן, נאספו ראיות בגין מעורבות של חלק מחשודים בפיצוץ מטען בבניין ברחוב יצחק ניסים בחולון וכן בהשלכת מטען צינור לעבר בניין מגורים בפתח תקווה מיולי 2023  ואירוע נוסף ממרץ 22 במהלכו בוצע ירי לעבר עסק בראשון לציון. לחלק מהמעורבים מיוחס ניסיון חיסול של בן כהן הקטן, כך הכינוי שדבק לאחד מהאנשים המזוהים ביותר עם האחים מוסלי. 

במשטרה מציינים כי מהחקירה עלה דפוס פעולה זהה בכל אחד מהאירועים כשהחשודים מקימים תצפית לעבר היעדים לחיסול, מבצעים אחריהם מעקבים במטרה להתחקות אחר תנועותיהם וזאת כדי לנצל שעת כושר בהטמנת מטענים ולפגוע בהם באחד המקרים תועד רכב סקודה שבו ישבו חלק מהמעורבים צמוד לרכב שהתפוצץ וזאת כשהמעורבים הפעילו את המטען .

עוד אומרים במשטרה כי עם התקדמות חקירת הרצח, הצליחו בימ"ר לקשור ולחבר את מארג הראיות נגד חשודים נוספים שהיו מעורבים באירועים קשים של הנחת מטעני חבלה והשלכת רימונים, שאירעו במועדים שונים במהלך התקופה האחרונה באזור תל אביב והמרכז, זאת בעקבות מאבקים עקובי דם בין ארגוני פשיעה אלימים ביותר.

"בהמשך לחקירה, לפני כחודש, פשטו שוטרי הימ"ר ביחד עם החטיבה הטקטית והחטיבה לבט"פ של מג"ב על בתיהם של מספר חשודים, וביצעו מעצרים וחיפושים, במהלכם נתפסו שני אקדחים, רובה קלצ'ניקוב עם מחסניות ותחמושת, כלי רכב יוקרתיים ורכוש נוסף. בתום החיפושים, תשעה חשודים נעצרו והועברו לחקירה במשרדי הימ"ר במהלכה גויסו שני עדי מדינה אשר קידמו באופן משמעותי את החקירות בשלל הפרשיות שצוינו וכן, באירוע ניסיון רצח של ראש ארגון פשיעה".