בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב דחה היום (שלישי) את תביעתו של אזרח ערבי-ישראלי שפוטר מעבודתו לאור פרסומים בווטסאפ בהם הביע שמחה על אירועי שבעה באוקטובר. האזרח תבע לחזור לעבודתו אך כאמור דרישתו נדחתה.

מדובר בשלושה פרסומים של פסוקים מהקוראן בערבית. 

הפרסום הראשון היה של פסוק אליו צורפה פרשנות בערבית. הפסוק מפרט שאם האל היה רוצה הוא היה גובר עליהם אך הוא מעמיד את מאמיניו במבחן כדי לבחון את אמונתם, מי שנהרג במלחמה למען האל, הוא לעולם לא יוריד את מעשיו לטמיון. בפרשנות צוין שהאל יכול לעשות כל דבר ויכול לגרום לכך שהכופרים לא ינצחו במקום אחד עד שהמוסלמים יחסלו את אדמותיהם ואז יתקיים ג'יהאד בו האל יבחן את אמון המאמינים. 

בפרסום השני הפסוק מציין שאם האל יתפוס את העושק הוא לא ישחררו, כאשר יתפוס אותו, המכה שינחית עליו תהיה כבדה ועזה.

בפרסום השלישי נצבעו המילים באדום, ירוק ושחור על רקע לבן כצבעי דגל פלסטין, והפסוק עוסק במאמינים שבאהבתם זה לזה, רחמיהם ואהדתם זה לזה, דומים לגוף, כאשר איבר אחד בו סובל, כל הגוף מגיב בחוסר שינה וחום.

המעסיקה קיבלה פניה מעובדים שראו את הפרסומים ועל כן חששו לעבוד עם התובע. המעסיקה פנתה לגורם מקצועי לצורך קבלת תרגום ופירוש לפרסומים, ומשנמצא כי בעת הזו משמעותם חמורה ועולה כדי הסתה כנגד מדינת ישראל לאור המלחמה, קצין בטחון מטעמה הגיע למקום עבודתו של התובע וביקש לקבל ממנו הסבר למהות הפרסומים ותכליתם.