בשבוע שעבר דחה בית המשפט העליון את בקשתם של אפי נוה, לשעבר יו"ר לשכת עורכי הדין, ורעייתו בר נוה כץ, לערער על הרשעתם בקבלת דבר במרמה בפרשת "מעברי גבול". בזאת הפכה הרשעתם לחלוטה. בעקבות כך, הודיעה היום (שלישי) ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין כי תדון באפשרות לנקוט כנגד נוה הליך משמעתי. 

הרצי הלוי: מהרמטכ״לים המאכזבים ביותר מאז קום המדינה | יצחק בריק

התנועה לאיכות השלטון פנתה לועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין בכדי שתוגש נגד נוה קובלנה לבית הדין המשמעתי של הלשכה, בעקבות הרשעתו בפלילים. בזמנו, הוחלט להמתין עד לסיום ההליך הפלילי נגד עו"ד נוה, בטרם קבלת החלטה בעניינו. כעת, כשפסק הדין בעניינו הפך לחלוט כאמור, השיבה ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין לפניית התנועה לאיכות השלטון והודיעה כי בתחילת חודש יוני תקיים דיון בבקשה, לצורך מתן החלטה בדבר נקיטת הליך משמעתי כנגד נוה.

אפי נוה מצביע בבחירות ללשכת עורכי הדין (צילום :אברהם בלוך)

רותם בבלי דביר, מנהלת מחלקת ליטיגציה מנהלית בתנועה לאיכות השלטון מסרה: ״לא יתכן כי עבריין מורשע בפלילים ימשיך לכהן כעורך דין. החלטת ועדת האתיקה היא צעד חשוב בדרך לשמירה על כבוד מקצוע עריכת הדין, ועל טוהר המידות בלשכת עורכי הדין. לעבריינים אשר משחיתים את המערכת אין מקום להיות חברים בלשכת עורכי הדין, ועל הוועדה להשלים את נקיטת הצעדים המשמעתיים כנגד נוה לאלתר, למען אמון הציבור ולמען יראו ויראו.״