מחר (חמישי) צפויה פרקליטות מחוז ירושלים להגיש בבית המשפט המחוזי בבירה כתב אישום כנגד שני מחבלים פלסטינים, בני 17 ו-18 מחברון, המייחס להם את ביצוע הפיגוע המשולב של דריסה וניסיון ירי לפני כחודש בשכונת רוממה בירושלים.

אחת מספקיות הנשק לישראל מצהירה: נציית לצווי המעצר נגד ישראל
בתום חקירה בינ"ל: סוכלה הברחת ענק של קוקאין לישראל

שני המחבלים נעצרו על ידי שוטרים סמוך לזירת הפיגוע בתום מצוד שהתנהל אחריהם. בפיגוע נדרסו שלושה אזרחים שפונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. כזכור, ב-22 באפריל, ערב חג הפסח, דרסו שני המחבלים במכוון שלושה בני אדם ולאחר מכן זינקו מהרכב וניסו לבצע ירי לעברם באמצעות נשק שהחזיקו בידם ורק בנס מזימתם נכשלה נוכח מעצור בנשק. לאחר הפיגוע נמלטו המחבלים מהמקום. 

כוחות משטרה גדולים קיימו אחריהם מצוד שכלל סריקות נרחבות באזור. ברכב שבו היו המחבלים אותרו גרזן, סכינים, תמרים וספר קוראן, מה שמצביע לכאורה, על כוונתם הראשונית להמשיך ולבצע פיגועי טרור לאורך זמן באזור. במהלך הסריקות המשטרתיות, הוכוונו בלשי המשטרה לבניין באזור ובו בית עסק לממכר כסאות שם ניסו החשודים להסתתר.

השוטרים שהגיעו למקום הבחינו בחשוד המסתתר מאחורי פרגוד וקראו לו לצאת ממקומו. המחבל זוהה על ידי הבלש כשהוא אוחז בסכין מטבח גדולה בידו, ולאחר שהבחין כי הבלש מכוון אליו את נשקו, השליך את הסכין. המחבל הנוסף נתפס במקום, ובחיפוש על גופו השוטרים איתרו סכין נוספת.

זירת הפיגוע בירושלים  (צילום: דוברות מד''א)
זירת הפיגוע בירושלים (צילום: דוברות מד''א)

שני המחבלים שנתפסו, נעצרו והועברו לחקירה במשטרה ובשב״כ ממנה עלה כי המחבלים תכננו לבצע פיגוע דריסה וירי ולרצוח כמה שיותר יהודים. לצורך כך הצטיידו ברכב עם לוחית זיהוי מזויפת ואחד מהם היה עם כיפה על ראשו, כחלק מתוכניתם לנסות ולהתחזות ליהודים. 

עם הגעתם של המחבלים לשכונת רוממה בירושלים, הבחינו בקבוצת עוברי אורח שהיו ברחוב. הם הגבירו את מהירות הרכב, דרסו אותם בחוזקה, ומיד לאחר מכן איבדו שליטה על הרכב והתנגשו ברכב שחנה בסמוך. בשלב זה אחד המחבלים יצא מהרכב וניסה לבצע ירי לעבר האזרחים מנשק מסוג קרלו מאולתר שהיה ברשותו, אולם נתקל במעצור. אז נמלטו החשודים לתוך מבנה, והשליכו את הנשק, שנתפס בתוך זמן קצר ע״י השוטרים בנתיב בריחתם. כאמור, בתום מצוד קצר הם נעצרו במבנה כשברשותם סכינים.

בחקירתם במשטרה ובשב"כ, הצהיר אחד המחבלים כי המחבל השני שהיה עמו תומך בארגון הטרור הרצחני חמאס. מעצרם של שני המחבלים הוארך מעת לעת בבימ״ש השלום בירושלים. עם סיום החקירה, מוקדם יותר השבוע הוגשה נגדם הצהרת תובע ומעצרם הוארך שוב. מחר כאמור צפויה הפרקליטות להגיש נגדם כתב אישום חמור.