בפעם הראשונה בתולדות מדינת ישראל, ייכנס ראש ממשלה לשעבר אל מאחורי סורג ובריח לאחר שבית המשפט העליון בהרכב של חמישה שופטים הקריאו באולם הדיונים בצורה מהירה את נימוקיהם לערעור שהוגש על ידי אהוד אולמרט, ראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי, מהנדס העיר לשעבר אורי שטרית, חבר מועצת העיר לשעבר אליעזר שמחיוף, איש העסקים דני דנקנר, היזמים הלל צ'רני ואביגדור קלנר, ומאיר רבין, ששימש עוזרו של עד המדינה המנוח שמואל דכנר. על פי השופט סלים ג'וברן, פסק הדין עומד על 950 עמודים. 

אולמרט עצמו, אשר גזר הדין הקודם שלו עמד על שש שנים, קיבל הקלה גדולה בעונש וירצה בסופו של דבר 18 חודשים בלבד (שנה וחצי), בעקבות זיכוי שקיבל מסעיף השוחד על סך של חצי מיליון ש"ח. הוא הורשע בקבלת שוחד של 60 אלף ש"ח. שנה וחצי מאסר על תנאי, קנס של 200 אלף ש"ח וחילוט רכוש בשווי של 60 אלף ש"ח.

גזר דין דרמטי במיוחד ניתן לראש עיריית ירושלים לשעבר, אורי לופליאנסקי, אשר ערעורו נדחה פה אחד. אך דווקא בחלק הזה נפלה הפתעה, כאשר החליטו השופטים להקל עליו ולגזור עליו שישה חודשי עבודות שירות.

הלל צ'רני הוצג כנותן השוחד המרכזי, וזוכה מרוב ההרשעות מולו. הוא זוכה משמונה עבירות של רישום כוזב ומעבירה של הלבנת הון. עונש המאסר שלו יעמוד על 26 חודשים. הערעור של אביגדור קלנר התקבל חלקית. הוא הורשע בתי עבירות של מתן שוחד למתווך והלבנת הון, בגינן ירצה 24 חודשים. ערעורו של דני דנקנר נדחה ברובו, והוא הורשע במתן שוחד למתווך והלבנת הון. זוכה מרישום כוזב במסמכי תאגיד. הוא ירצה עונש מאסר של שנתיים.ערעורו של מהנדס העיר לשעבר, אורי שטרית, נדחה פה אחד והוא ייכנס למאסר הארוך ביותר מבין הנאשמים, שיעמוד על שבע שנים.
  
השופט עמית כתב בפסק הדין שלו כי "יכול להיות שהציבור יהיה מופתע, אבל בית משפט לא פוסק על פי שמועות ולא על פי ראיונות בתקשורת. אנחנו מבודדים את עצמנו לחלוטין מהדיון הציבורי".

לאחר פסק הדין אמר אולמרט: "אבן גדולה הוסרה מעל לבי, כאשר בית המשפט העליון קבע בהחלטתו שאני מזוכה באישום המרכזי שהוא פרשת הולילנד. הוא פסק שאני זכאי. זה היה ענן שחור מציק ומעיק עליי ומטבע הדברים גם על משפחתי, ילדיי, נכדיי וכל הקרובים אליי במשך תקופה ארוכה מאוד. בית המשפט הרשיע אותי בפרשה שאיננה נוגעת לפרשת הולילנד. אמרתי בעבר כי מעולם לא הוצע לי ומעולם לא קיבלתי שוחד ואני אומר זאת גם היום. אך מטבע הדברים, אני מכבד את החלטת שופטי בית המשפט העליון".

"כפי שאתם יכולים להבין, השנים האחרונות היו שנים קשות, מעיקות, ענן שחור מעיב על חיי יום יום ושעה שעה, ועל חיי משפחתי, רעייתי, חמשת ילדיי ו-11 נכדיי. זו ההזדמנות, דווקא עכשיו, דווקא ברגע הלא קל הזה, שמעורבים בו גם סיפוק על הזיכוי בעניין המרכזי, שהוא יצר את התהודה וגם על הפרשה השנייה - זה הזמן להודות לכולם.

"אני רוצה להודות לפרקליטיי, ולאנשי הצוות המקצועי שהיו עמי ועוד יהיו. אני רוצה להודות למאות האלפים מתושבי ישראל שפנו אליי, שעצרו אותי ברחוב, שחיבקו אותי באירועים ציבוריים, שהביעו בי אמון, שאמרו שהם מצטערים על מה שהיה, ושהם מודים לי מעומק הלב על מה שהם יודעים ושפעלתי למען הציבור ומדינת ישראל". מאוחר יותר אמר אולמרט: "נבדוק את ההיבט המשפטי לגבי הכניסה לכלא". 
 

בית המשפט העליון, היום. צילום: מור שמעוני



09:40 - לאחר ששמע את גזר דינו, חייך אולמרט למשמע ההקלה בגזר הדין. 



09:36: אולמרט ייכנס לכלא ב-15 בפברואר 2016, ביחד עם שאר הנאשמים.



09:33- ערעורו של אולמרט התקבל חלקית, הוא זוכה מעבירת השוחד של חצי מיליון שקל, והורשע בקבלת שוחד של 60 אלף ש"ח שהועברו אליו דרך שולה זקן. הוא ירצה 18 חודשים בכלא. לראשונה בתולדות מדינת ישראל, נכנס ראש הממשלה לכלא. 



09:23 - אורי לופליאנסקי, ראש עיריית ירושלים לשעבר, הגיע גם כן לבית המשפט



09:20 - ראש הממשלה, אהוד אולמרט, הגיע אל בית המשפט כעת לבדו, ללא משפחתו. ענה "בוקר טוב" לכלי התקשורת ולא הגיב מעבר לכך.



09:13 - אולם בית המשפט מלא עד אפס מקום, רבע שעה לפני הכרעת הדין



09:10 - המשפט מעורר עניין גדול לא רק בישראל, אלא גם בעולם. נציגים רבים של התקשורת הזרה הגיעה גם כן לאולם המליאה, על מנת לסקר את הזיכוי או ההרשעה. 



09:09 - ראש הממשלה לשעבר יצא מביתו לכיוון בית המשפט



09:08 - רוב המערערים כבר הגיעו לאולם, כמו כן, גם סנגוריו של אולמרט. מדובר באולם שהוא לא גדול, לכן המאבטחים לא התירו לכל אדם להיכנס. אחד האנשים שנצפו במקום הוא העיתונאי דן מרגלית, לשעבר חברו הטוב ביותר של רה"מ לשעבר, שהפך עם השנים להיות אחד מאויביו הגדולים שיש.



09:00 - הלל צ'רני ואביגדור קלנר כבר הגיעו אל אולם הדיונים, ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, עדיין לא הגיע לאולם הדיונים, שהחל להתמלא בעיתונאים, אזרחים ובני משפחה.