כתב אישום הוגש היום (חמישי) כנגד תושבי הצפון שמכרו דלק מהול המסוכן לציבור וביצעו עבירות מס והלבנת הון בהיקפי ענק. כתב האישום הוגש בבית המשפט המחוזי בחיפה כנגד יניב קנרש (44) ממעגלי השלושה וישראל חביב (45) משזור, בפרשיית ענק של מהילת דלקים, עבירות מס ועבירות רבות נוספות.



כתב האישום הוגש בעקבות חקירה משותפת למחלקת חקירות מכס ומע"מ ת"א והמרכז וליחידה ארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) מפלג תשתיות בלהב 433. יחד עם הגשת כתב האישום, הוגשה בקשת מעצר עד תום ההליכים כנגד קנרש וחביב.



מכתב האישום, שהוגש על ידי עורכי הדין ניר ישראל ומאור סבג מהיחידה המשפטית הארצית לתיקים מיוחדים ברשות המסים, עולה כי קנרש וחביב פעלו למהילת כמויות דלק יחד עם חומרים אחרים, בהם שמנים ומדללי צבעים ומכירתם במרמה ללקוחותיהם תוך שימוש במארג חברות הרשומות על אחרים, באמצעותם קיבלו את חומרי המהילה, ומכרו את תערובות הדלק. כמו כן, העלתה החקירה כי תערובות הדלק המהול אותן יצרו קנרש וחביב, נעשו באמצעות חומרים לא מבוקרים, בתהליך שאינו מבוקר, במתחמים שלא קיבלו היתר כלשהוא, זמני או קבוע, ויצרו תערובות דלק שיש בהן כדי לסכן את בריאות הציבור, סיכון הסביבה וסיכון רכושו של הציבור והכל - עבור בצע כסף.



הלבנת הון והתחזות


בנוסף, על פי עובדות כתב האישום, פעלו הנאשמים לביצוע עבירות הלבנת הון בהיקף העולה על 260 מיליון שקלים, ביצעו עבירות מע"מ בהיקף העולה על 60 מיליון שקלים עבירות על חוק הבלו על הדלק בהיקף העולה על שבעה מיליון שקלים ועבירות של קבלת דבר במרמה בגין מכירת הדלק המהול. כמו כן, מייחס כתב האישום עבירות על חוק תכנון ובנייה, עבירות על חוק רישוי עסקים ועבירות הדחת עד, שיבוש מהלכי משפט והתחזות. כל העבירות בוצעו בזמן שקנרש שהה במעצר בית בפרשת "אנרגיה מתחדשת", בה הואשם בביצוע עבירות מע"מ בהיקף של 185 מיליון שקלים הון בהיקף של 214 מיליון שקלים לערך ובזמן שהמשפט כנגדו עדיין מתנהל.