היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, החליט באופן סופי היום (חמישי) לגנוז את הבדיקה נגד ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, בעניין החשדות כי לקח שוחד של מיליוני שקלים מעסקאות נשק. הטענות עלו בשיחה המוקלטת בה נשמע ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, אומר כי שמע שברק קיבל טובות הנאה בעת שכיהן כנבחר ציבור. הודעה בנושא נמסרה לסנגוריו של ברק הבוקר.



במסגרת בדיקת משטרת ישראל, נגבו עדויות מגורמים רלבנטיים שונים, ובראשם אולמרט, התקבל חומר מאנשים ומרשויות רלוונטיים, וכן בוצעו פעולות בדיקה נוספות. במהלך שלבי הבדיקה התקיימו בפני היועץ המשפטי לממשלה דיונים עם הגורמים הרלוונטיים, בהתאם לממצאי הבדיקה, וכן נגבתה עדות גם מברק עצמו.



לאחר בחינת ממצאי בדיקת המשטרה וחוות הדעת של פרקליטות המדינה, ובראשה פרקליט המדינה, החליט היועץ לגנוז את תיק הבדיקה מאחר שלא בוססו חשדות נגד ברק במישור הפלילי. ממשרד היועמ"ש נמסר עוד כי גם משטרת ישראל סברה שהבדיקה לא העלתה תשתית ראייתית שתצדיק פתיחה בחקירה פלילית.



בסביבתו של ברק הביעו מורת רוח מכך שהבדיקה נמשכה למעלה משנה, וטענו כי "כאשר בודקים אנשי ציבור, רשויות האכיפה חייבות לפעול במהירות הראויה, כי הנכס היחיד שלהם הוא שמם הטוב". בא כוחו של אהוד ברק, עו"ד רם כספי, הביע סיפוק מהחלטתו של ויינשטיין ומסר כי "ההודעה של היועמ"ש, הנסמכת על חוות דעת פרקליט המדינה ומשטרת ישראל, דוברת בעד עצמה, וזיל גמור".



כזכור, בנובמבר 2014 חשף ערוץ 10 קלטת בה משוחח ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט עם ראשת לשכתו לשעבר, שולה זקן, בה האשים אולמרט את ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק בלקיחת שוחד. השיחות הוקלטו על ידי זקן ללא ידיעת אולמרט.



בקלטת נשמע אולמרט אומר לזקן כי ברק, בעת שהיה שר הביטחון, גרף מיליונים מעסקאות הנשק של ישראל: "היה אצלי ראש המוסד...כולם באים אליי... הוא לוקח שוחד במיליונים ובעשרות מיליונים. אין עסקת נשק שישראל עושה. כולם מדברים על זה..".



לשאלתה של זקן איפה הכסף שלקח לכאורה ברק, ענה אולמרט: "הוא מחביא אותו....בשוויץ או באיזשהו...משרד עורי דין וכו' הוא מעביר את זה לחברה שבה שמו של ברק לא מופיע...".



אולמרט גם אמר כי ברק קינא בו על מכונית האאודי בה הוא נוסע: "הוא, רק מתוך קנאה שאני נוסע באאודי A8, אז המטורף הזה רצה, אבל הוא יגמור בבית סוהר". עם פרסום הטענות מסר ברק כי אין שחר לדברים. "זו איוולת שאינה ראויה לתגובה ובטח בימים אלו. אין תופסים אדם בשעת צערו".



עורכי דינו של ברק ממשרדו של רם כספי ואיתן מעוז מסרו בתגובה: "אהוד ברק מברך על החלטת היועץ המשפטי לממשלה לגנוז את הבדיקה לאחר שלא נמצאה תשתית אפילו לפתיחה בחקירה. ברק הודיע מלכתחילה שמדובר ברכילות והשמצות שאין בהם מאומה, והעמיד מייד את כל החומר הדרוש להליך הבדיקה כדי שזה ימוצה עד תום ובאופן היסודי ביותר האפשרי.



עוד אמרו, כי "ברק מביע הערכתו ליועץ המשפטי לממשלה, לפרקליט המדינה ולמשטרת ישראל על בדיקה עמוקה שאיפשרה להסיר באופן סופי ומוחלט מסדר היום את ההשמצות השקריות שנאמרו כלפיו".