החלטה דרמטית: בית המשפט המחוזי בתל אביב הורה הבוקר (שלישי) על פירוק סופי של חברת הנדל"ן של ענבל אור, "אור סיטי נדל"ן". השופט איתן אורנשטיין אמר כי יש לפרק את החברה באופן סופי כיוון שאין סיכוי להבראה של החברה ושבע החברות הבנות. בנוסף, נגד אור הוצא צו עיכוב יציאה מהארץ ועדיין לא ברור מה יעלה בגורלם של שוכרי הדירות.



פרקליטה של ענבל אור, עו"ד ראובן בילט התראיין לגלי צה"ל לאחר החלטת בית המשפט ואמר: "אנחנו מכבדים את החלטת בית המשפט אך סבורים שהקפאת ההליכים עדיפה לבעלי הדירות. מינוי נאמן מטעם בית המשפט היה מועיל לכולם אך בית המשפט סבר אחרת וחבל".



"אנחנו לא הצענו שהיא תשקם את החברה אלא שיהיה נאמן", הוסיף עו"ד בילט, "לא ענבל אור הייתה הנושא אלא מאות בעלי דירות שתקועים בבנייה, מה ייתן הפירוק? נשקול הגשת ערעור וביצוע החלטה".



"הורם המסך מעל הפרשה"


עו"ד תום קדם, המייצג שישה לקוחות של אור התראיין גם הוא לרזי ברקאי בגלי צה"ל ואמר כי מדובר בהחלטה נוקבת בלשונה: "בית המשפט הרים את המסך מעל הפרשה ואנחנו מברכים על ההחלטה. אני חושב שבשלב זה, סוף כל סוף תינתן ללקוחות שלי אינפורמציה מלאה ומדויקת לגורל הזכויות שלהם".



כזכור, אור נעצרה לפני כחודש וחצי בחשד להעלמת עסקאות בשווי של עשרות מיליוני שקלים ויחד איתה נעצר גם סמנכ"ל הכספים שלה, בחשד שסייע לה בהעלמת עסקאות בעשרות מיליוני שקלים. הסמנכ"ל נעצר לאחר שחקירה סמויה שנערכה במשך כחצי שנה על ידי חקירות מכס ומע"מ בירושלים בשיתוף משרד מע"מ ומס קנייה תל אביב, הפכה לגלויה. הוא שוחרר בהסכמתו תמורת הפקדת מזומן בסך 100 אלף שקלים, התחייבויות וערבויות על סך 700 אלף שקלים והפקדת דרכונו ל-180 יום.



כבר עם חשיפת הפרשה הוגשה בקשת פירוק של החברה אור סיטי נדל"ן, אך בית המשפט המחוזי דחה אותה לאחר שאור העבירה צ'ק בשווי 938 אלף שקל למגיש הבקשה, כפי שהתחייבה בפני בית המשפט. במקביל הוגשו עוד שבע בקשות להצטרפות לפירוק, כאשר כל הבקשות הוגשו על ידי לקוחות שרכשו דירות בפרויקטים שונים של הקבוצה. כל השבעה ביקשו להורות על הקפאת הליכים או לחילופין על פירוקה של החברה לאור האירועים האחרונים שהתרחשו.



הנאמן: לא כל החובות הוצגו


אור ביקשה להקפיא את ההליכים כנגד חברותיה אך הנאמן עו"ד איתן ארז טען כי הבקשה הכילה נתונים חלקיים בלבד והוסתרו ממנה סכומי עתק המצויים בין חובותיה של אור. בדוח, המסתמך בין השאר על בדיקת משרד רואי החשבון שיף הזנפרץ ושות', נכתב: "לאור כל האמור לעיל אנו מציינים כדלקמן: ממצבת הנכסים שהוצגה לבית המשפט יש לגרוע סך של 55.6 מיליון שקלים. חובות נוספים שלא מופיעים במצגים לבית המשפט עומדים על סך 71.6 מיליון שקלים. ההון העצמי המתוקן צריך לעמוד על סך כ-3.4 מיליון שקלים".



לאחר הגשת הדוח של עו"ד ארז, התראיינה אור לחדשות ערוץ 2 ואמרה: "אני מרגישה שהשמיים נפלו עליי, זה קורה בוקר בהיר שיש חשד להעלמות ואז בום, סוגרים לך את החשבונות", עוד אמרה: "השבר הגדול היה כשהגעתי למשרדים וראיתי קרוב ל-30 איש חוקרים בתוך המשרדים שלי. אחרי החקירה לא יכולתי אפילו להגיע לבנות שלי, לא יכולתי לדבר איתן".



לגבי הטענות על חובות העתק שלה ענתה אור: "מי קבע שיש חובות? נאמן שלא בדק? שהיה שלוש שעות בחברה? יש לי יותר נכסים מהתחייבויות. אני לא אפקיר אף לקוח שלי, כולם יקבלו עד השקל האחרון". אור נשאלה איך תעשה זאת וענתה: "יש הרבה מאוד נכסים".