מפגש חזיתי בין פרקליטים לבין נציבת הביקורת על מיצגי התביעה בערכאות בכנס לשכת עורכי הדין באילת: השופטת הילה גרסטל התייצבה היום (שלישי) לפאנל שעסק בנושא הקשר ההדוק בין תקשורת למשפט בעידן המודרני, אולם נשאלה שוב ושוב על העימות בין הפרקליטים, ששובתים בימים אלה במחאה על המתווה של נציבות הביקורת. "אני לא חלק מהמאבק הזה", אמרה גרסטל. "אני לא יזמתי את הקמת הגוף הזה. אינני נאבקת בפרקליטות, אני חושבת שהפרקליטות צריכה להיות גוף חזק. אבל אני בהחלט חושבת שביקורת לא מזיקה לאף גוף, וכגודל הגוף - כך צריכה להיות גודל העין המבקרת".



השופטת ביקשה שלא להתייחס גם לעתירת 11 פרקליטים, שפנו לבג"ץ בבקשה למנוע את פרסום דוח הנציבות שעוסק בקשר בין הפרקליטות למכון לרפואה משפטית. עתירה המעכבת את פרסום הדוח, שצפוי לבחון את הקשר בין התביעה לבין מי שאמון על חוות הדעת הרפואיות-משפטיות במדינה. "מדובר בעניין התלוי ועומד בבית המשפט", אמרה השופטת ולא הגיבה. "אנחנו צריכים לחזק את אמון הציבור. אני מאמינה שאם תהיה קבלה של הביקורת, כולנו נצא נשכרים".



בכנס לשכת עורכי הדין נוכחים, מטבע הדברים, גם הפרקליטים. אחת מהם, המשמשת בתפקידה בפרקליטות מחוז הדרום, נכחה בפאנל. בשלב מסוים היא התפרצה לדבריה של גרסטל וזעקה את זעקתם של מי שמתנגדים לביקורת פרטנית על פרקליטים. "תקשורת מציגה אותנו כמי שמתנגדים לביקורת - וזה לא נכון", אמרה הפרקליטה. "אבל אנחנו מאוימים כל הזמן מצד משפחות של נאשמים, שהם יפנו לגרסטל ויתלוננו עלינו. אני רק עושה את העבודה שלי על פי החוק".



באולם פרצה מהומה בעקבות הדברים, אליהם הצטרפו פרקליטים נוספים שנכחו במקום, שנמשך לאחר מכן כרגיל. בסיומו, שוחחה השופטת בדימוס ארוכות עם הפרקליטה הנסערת, ובין השתיים התנהלה הדברות על החשיבות שבביקורת לעומת החששות של הפרקליטים. אך הדברות זו אינה מאפיינת את המאבק העיקש שמנהלים הפרקליטים נגד מתווה הנציבות, שכבר עבר בקריאה ראשונה בכנסת, ואת המאבק שמתנהל נגד גרסטל עצמה, שהגיע עד לפרקליט המדינה, שי ניצן. בינתיים שביתת הפרקליטים נמשכת והם אינם מופיעים בבית המשפט.