בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע ברצח את ישי שליסל, הגבר החרדי שדקר צועדים במצעד הגאווה בירושלים ביולי 2015. שליסל הואשם ברצח שירה בנקי בת ה-15, אותה דקר למוות, כמו גם בשישה ניסיונות רצח ובפציעה בנסיבות מחמירות. שליסל ביצע את הרצח במצעד שבועות ספורים בלבד לאחר שהשתחרר ממאסר בעקבות ניסיונותיו לדקור צועדים במצעד הגאווה של 2005. "הוכח מעבר לספק סביר שהנאשם גרם להרג שירה בנקי בכוונת תחילה", אמרו השופטים בהכרעת הדין.



בית המשפט מתח ביקורת על המשטרה ואמר "התמונה העגומה שמצטיירת היא שהלקחים שהיו אומרים להיות מופקים מהאירוע הקודם לא הופקו. הכתובת הייתה על הקיר".עוד העלו השופטים את הסוגיה לפיה "בשונה מעברייני מין מורשעים, עליהם ניתן להגביל הגבלות ופיקוח, אין כיום חוק המאפשר הפעלת פיקוח נוסף על עבריין דומה דוגמת הנאשם שסיים לרצות את עונשו והסכנה ממנו מובהקת. הנאשם יצא לחופשי מבלי שהוכנה לו תכנית שיקום ומבלי שניתן יהיה לפקח על תנועותיו". 



ישי שליסל. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



השופטים קבעו כי "הנאשם השתמש בסכין, במאכלת, שסוגלה להמית. הוא החדיר אותה פעם אחר פעם בעצמה, בתנופה, מלמעלה למטה, בגופם של הקורבנותת האקראיים שבחר. לא היה כל היסוס בתנועותיו, הן היו חסרות עכבות, ממוקדות מטר. הדקירות כוונו כולן, לפלג הגוף העליון שבו איברים חיוניים וכלי דם עיקריים". השופטים כינו את התיעוד של שליסל מבצע את המעשים כ"תנועת שחיטה". 



התובעת אשרת שהם אמרה כי: "בית המשפט קבע שמדובר במעשה אלים, חסר תכלית וחסר תקווה. אנחנו נעתור לעונש החמור ביותר". 



באוגוסט הוגש כתב אישום נגד שליסל, בגין רצח. בפרקליטות טענו שלקראת מצעד הגאווה בשנה שעברה, שליסל התבטא במספר הזדמנויות, הן באמצעי תקשורת והן בתליית מודעות בבתי הכנסת בשכונות החרדיות בירושלים ובקריית ספר, כנגד קיומו של המצעד והיותו מנוגד לחוקי התורה על פי הבנתו.

שליסל, לאחר שנלכד במצעד הגאווה ב-2015. צילום: רויטרס
הנאשם, כך עולה, קרא לעשות מעשה כנגד קיומו של המצעד. הנאשם יצא בשעות הצהריים מבית הוריו ביד בנימין שם התגורר, לאחר שגמלה בליבו ההחלטה לדקור למוות משתתפים במצעד. שוטרות שהבחינו בו במקום ביקשו ממנו להתרחק, זאת אחרי שניסה להיכנס לתוך המסלול. הנאשם, נטען בכתב האישום, "הסתיר את הסכין בתוך בגדיו ובסמוך לשעה 18:39 נכנס אל מסלול הצועדים דרך רחוב וושינגטון, בסמוך לחנות מכולת המצויה במקום, תוך שהוא עוקף שוטרות ושוטר שעמדו במקום". 
באותה עת חלפו במקום צועדים רבים ביניהם שירה בנקי ז"ל, והנאשם נכנס אל בין הצועדים כשהוא מניף את הסכין מעלה, נועץ אותו בחוזקה בפלג גופם העליון ומתקדם הלאה לעבר צועד אחר.

שירה בנקי, שנהרגה מדקירותיו של שליסל. צילום: פייסבוק
הנאשם עבר בין הצועדים ונעץ את הסכין בגבם בחוזקה עד שבשלב מסוים רץ לעברו שוטר שהפילו אל הכביש ועצר את מסע הזוועה. יומיים לאחר האירוע נפטרה בנקי בבית החולים. שליסל פצע שישה אנשים נוספים באירוע, והוא הואשם גם בניסיון רצח שלהם. 
בבית המשפט אמר שליסל: "לעילוי נשמתה של שירה בנקי צריך לבטל את מצעד" והודיע כי הוא לא מוכן להיות מיוצג על ידי שום עורך דין. לשאלת בית המשפט מדוע הוא לא רוצה להיות מיוצג ענה: "אין לכם סמכות לשפוט אותי מהקב"ה ולכן אני לא מעוניין להיות מיוצג. מבחינתי אני מהתחלה לא רוצה להיות מיוצג ולא רוצה לשתף פעולה".
 
האגודה למען הלהט"ב בישראל הגיבה להרשאה ומסרה: "הקהילה הלהט"בית עדיין חשופה לפשעי שנאה, והרשעתו השנייה של המחבל ישי שליסל היא תזכורת מצמררת למאבק המתמשך שלנו. מאבק שמתרחש באופן יומיומי ובכל רחבי הארץ. מאבק שבשמו הקהילה יוצאת לצעוד במצעדי גאווה בירושלים, תל אביב, באר שבע, חיפה ואילת. ממשלת ישראל אינה רואה בנו אזרחים שווי זכויות. האמירות וההבטחות שנשמעו רק לפני שנה בעקבות הרצח המזעזע של שירה בנקי ז"ל נותרו באוויר. ראוי להזכיר שבאופן תמוה ומקומם המחבל שליסל לא הועמד לדין על ביצוע פשע שנאה. ליבנו היום עם בני משפחת בנקי, משפחת "הבית הפתוח" בירושלים, חבריה ואוהביה הרבים של שירה ז"ל."