שבעה צעירים הואשמו הבוקר בבית המשפט המחוזי בלוד כי היו חלק מחוליית טרור, שביצעה פשעי שנאה נגד פלסטינים, אשר פעלה באזור בנימין וששניים מהפיגועים הבולטים שלה היו כנגד בתים מאוישים של פלסטינים. הנאשמים הם פנחס שנדורפי, בן 22, שני קטינים בני 16-17, וחייל צה"ל ששמו אסור בפרסום, כולם מהישוב נחליאל, וכן נגד מיכאל קפלן, בן 20 מבית שמש, איתמר בן אהרון, בן 20 מירושלים ושניאור דנה, בן 28 ממעלה אפרים. 

הם מואשמים, כל אחד על פי חלקו בכתב האישום, בחברות בהתאחדות בלתי מותרת, החזקת נשק, החזקת אבזר תחמושת, ניסיון לחבלה חמורה בנסיבות מחמירות, נשיאת נשק, קשר לפשע, השחתת פני מקרקעין ממניע גזעני, הצתה, חבלה בכוונה מחמירה, יידוי אבן לעבר כלי תחבורה, היזק בזדון ממניע גזעני, תקיפה בנסיבות מחמירות ממניע גזעני והפרת הוראה חוקית.
 
על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז המרכז, מייחס לנאשמים 13 סעיפי אישום, בין השנים 2009-2013, בוצעו על ידי פעילים יהודים פעולות שכונו "תג מחיר", כגון הצתת מבני מגורים, כלי רכב ורכוש השייך לערבים וריסוס כתובות נאצה, במטרה "לזרוע פחד ובהלה בקרב התושבים הפלסטיניים בשטחי יהודה ושומרון מצד אחד ולהעביר מסרים לכוחות הביטחון ולציבור במדינת ישראל בסוגיות ביטחוניות, מצד שני".


כך, לדוגמא, שני הקטינים נאשמים כי בעקבות חקירת חשודים בהצתת בית משפחת דוואבשה בכפר דומא, הגיעו בחודש דצמבר האחרון לפנות בוקר לבית משפחת נג'אר בכפר ביתילו, כשהם מצוידים בשני רימוני רסס צה"ליים. שם ישנו באותה העת זוג ההורים ובנם הפעוט בן התשעה חודשים. אחד מהם ריסס על קיר הבית את הכתובת: "נקמה ד"ש עצורי ציון" ולאחר מכן השניים ניפצו חלון, שחררו את נצרת הרימונים והשליכו אותם לתוך הבית, "כשהם מודעים לעובדה שהבית מאויש". בעקבות השלכת הרימונים, החל להתפזר בבית גז מדמיע ובני הבית החלו לדמוע ולחוש חנק. בני הזוג נשאו את בנם הפעוט על כפיהם ונמלטו אל מחוץ לבית.

לפי אישום נוסף, במהלך חודש נובמבר 2015, על רקע פיגועי טרור שבוצעו באותה עת נגד אזרחים יהודים, הגיעו השניים לבית משפחה בכפר מזרעה אל קבליה. אותה עת ישנו בבית בני המשפחה, והנאשמים היו מודעים לעובדה כי הבית מאוייש. אחד הקטינים ריסס על אחד מקירות הבית את הכתובת "יהודים להתעורר מוות לערבים". בהמשך הדליקו הנאשמים את פיסות הבד אשר בבקבוקים, השליכו אבנים על חלק מחלונות הבית וניפצו אותם ואז השליכו את בקבוקי התבערה. אחד הבקבוקים התנפץ ונפל מחוץ לבית כשהוא בוער, והשני פגע בשולחן פלסטיק בכניסה למבואה וגרם לחריכתו. מיד לאחר מכן, נמלטו הקטינים מהמקום.

הנאשמים הקטינים, החייל ושנדורפי מואשמים כי בתגובה לרצח בני הזוג איתם ונעמה הנקין, קשרו קשר לבצע פיגוע תגמול על הרצח. הנאשמים שיתפו את
דנה בכוונותיהם לבצע פיגוע נגד ערבים והוא נענה לבקשתם והעמיד לרשותם את רכבו על מנת לבצע את הפיגוע. הם יידו אבנים על רכבים פלסטינים בכביש הסמוך לכפר דיר איבזיע, וכן ניפצו את שמשות רכב חונה באזור וניקבו את צמיגיו. לאחר מכן סיכמו הנאשמים הקטינים והחייל כי כתגובה לרצח הזוג הנקין עליהם לבצע פיגוע נוסף, "יותר רציני", ולפיכך קשרו קשר להצית רכב בכפר ביתילו וכך עשו. הנאשמים הקטינים, החייל וקפלן מואשמים באישום נפרד כי בהזדמנות אחרת הציתו רכב נוסף בכפר ביתילו, וכן מואשם שנדורפי כי הצית, ביחד עם אחר,

רכב נוסף באזור הכפר ביתילו. בנוסף מואשמים הנאשמים הקטינים, החייל, קפלן ובן אהרון כי ביוני 2015, הצטיידו במקלות עץ ונסעו לכיוון הכפר הפלסטיני ראס כרכר. בסמוך לכפר הבחינו הנאשמים באדם ממוצא ערבי, בן 61, שעסק באותה עת בעבודה חקלאית. הנאשמים יצאו מהרכב כשהם רעולי פנים, ריססו בפני המתלונן גז מדמיע, ומיד לאחר מכן הכו את המתלונן באמצעות המקלות. כתוצאה מהתקיפה, נגרמו למתלונן חבלות. באישום נפרד מואשם שנדורפי בתקיפת פלסטיני ביחד עם אחרים, בסמוך לישוב נחליאל.
 
במקרה אחר מואשם הנאשם החייל בניקוב גלגלי רכבים שנשאו לוחית רישוי פלסטינים בסמוך למעיין עין מבוע. עוד מואשם החייל כי מסר את נשקו האישי, מסוג M-16 לנאשמים הקטינים על מנת שיירו בו, וכן במהלך חג פורים 2016 ירו החייל ואחד הנאשמים הקטינים בנשק כ-60 כדורים.  כמו כן מואשמים החייל ושנדורפי כי יידו אבנים לעבר מכוניות פלסטיניות שנסעו על ציר 60. בנוסף מואשמים הנאשמים הקטינים בהפרת צווי הגבלה ופיקוח שלפי התנאים המנויים בהם נאסר עליהם, בין היתר, ליצור קשר האחד עם השני.