ניסיונות של הרגע האחרון לשכנע את ספיר ניסני שלא להגיע להלוויית אמה: בית משפט השלום בפתח תקווה אישר הבוקר (שני) לספיר ניסני, הצעירה בת ה-24, שחשודה בגרימת מותה של אמה, לצאת ממעצר הבית שבו היא נתונה וללוות את האם בדרכה האחרונה. אולם בסביבתה של ניסני שחשודה כי שפכה שמן רותח על אמה, חוששים מ"קרקס תקשורתי" וכן מההתנגדות העזה של אחיותיה של ניסני להשתתפותה בהלוויה, שתתקיים אחר הצהריים בבית העלמין בכפר סבא.



הפרקליטות והמשטרה הגיעו הבוקר להסכמה עם בא כוחה של ניסני, עורך הדין גיא עין-צבי מהסנגוריה הציבורית, על הארכת משך מעצר הבית שלה בשבעה ימים נוספים. בעקבות מותה של האם, שמתה מפצעיה אתמול בבית החולים שיבא, השתנו סעיפי העבירות המיוחסות לבתה.



בבקשת המעצר נכתב כי היא נחשדת בגרימת מוות בזדון להורה ובפציעה או חבלה זדונית שלא כדין. "בתאריך 21.4.16 שפכה החשודה על פלג גופה העליון של אמה כמות רבה של שמן רותח", נכתב בבקשה שהגישה המשטרה לבית המשפט. "כתוצאה מכך נגרמו לאם חבלות ממשיות שבגינן הייתה מאושפזת עד ל-19.6.16. בתאריך זה נפטרה האם".




"תאונה טרגית"



על רקע החשדות, במהלך הדיון בהארכת המעצר, ציין עורך הדין עין-צבי את מצבה הנפשי הקשה של ניסני. "אתמול, איני יודע אם זה כתוצאה מרצון לשמור עליה שלא תפגע בעצמה, ביקרו אותה במקום מעצר הבית מעבר לשעת לילה, בשעה 22:30, עוד פעמיים בלילה, בשעה 02:00 ובשעה 05:00".



"עם כל המצב הנפשי הקשה שלה", פנה אל עורך הדין אל השופטת, כרמית בן אליעזר, "אבקש שבית משפט יורה למשטרה לבחון צורך אמיתי בדבר הזה, שיכול רק להרע את מצבה".



השופטת הורתה על הארכת התנאים שנקבעו עבור ניסני בהחלטות הקודמות, לרבות מעצר בית, הרחקה מבית המשפחה, איסור יצירת קשר עם אחיותיה וכן איסור יציאה מהארץ. היא הורתה למשטרה לגלות רגישות בפיקוח על תנאי השחרור ולאפשר לניסני לצאת להלוויה. אולם בשעה זאת לא ברור עדיין האם תחזור בה מכוונתה להשתתף בהלוויה הטעונה. "חשוב להדגיש שעל פי כל הראיות, מדובר בתאונה טרגית ולא במעשה מכוון", מסר עורך הדין עין צבי.