משפטו של החייל היורה מחברון אלאור אזריה יגיע ביומיים הקרובים לשיאו. היום בשעה 12:30 יעיד אחד העדים המרכזיים בתיק, החובש עופר אוחנה, שנחשב לתקווה הגדולה של צוות ההגנה. זאת מאחר שהיה כנראה מאלה שהזהירו את הנוכחים בזירה ממטען על גופו של המחבל, מה שמשנה את המניע לירי. 



הזזת הסכין לכיוון המחבל באירוע הירי בחברון
שמו של אוחנה עלה לא מעט במהלך הדיונים, ובאחד מהם הצרה התביעה הצבאית על כך שאוחנה לא נחקר באזהרה בחשד לשיבוש הליכי משפט, מאחר שבאחד הסרטונים הוא נראה כמי שבועט בסכין לכיוון המחבל. בהגנה טענו כי הסכין הייתה קרובה לגופו של המחבל, מה שגרם לאזריה לחוש את הסכנה, לצד זה שנשמעו מצדו של אוחנה ומצלם נוסף שנכח בזירה קריאות על חשש ממטען. 
 כפי שפורסם לראשונה ב"מעריב־השבוע", מיד לאחר הדיון קראה התביעה לחקור את אוחנה, ואכן לפני כשבוע הוא זומן למשטרה לחקירה באזהרה. "התביעה עשתה מאמצים רבים ללחוץ על עופר אוחנה", אומר אחד מעורכי דינו של אזריה, עו"ד אייל בסרגליק. "אוחנה, יחד עם עוד חייל מהפלוגה שיעיד, יבהירו לבית הדין את תחושת המסוכנות שהחייל נוכח בה לאורך האירוע, גם לפני הירי וגם אחריו - אותה תחושת סכנה שגם הובילה בסופו של דבר לירי".
 

ביום רביעי יעיד הקצין הבכיר ביותר שזומן עד כה, אל"מ יריב בן עזרא, מפקד חטיבת יהודה. אגב, הוא יעלה לדוכן כמה שעות לאחר שייפרד מתפקידו. 
אל"מ בן עזרא צפוי לשפוך אור על ההתראות שהיו בגזרה באותו יום, על התדריכים שעברו הלוחמים ועל נוהלי הפתיחה באש בגזרה.