מצב בריאותי ירוד: בנימין (פואד) בן אליעזר אינו יכול להיות שותף פעיל במשפטו, והוא אף אינו יכול להעיד במשפט – כך החליט היום (שני) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב בני שגיא. ההחלטה התקבלה בעקבות חוות דעת רפואית שהגישו סנגוריו, לפיה מצבו הבריאותי של שר הביטחון לשעבר קשה ביותר. השופט שלח את הפרקליטות וההגנה במשפט להידברות בדבר המשך ההליכים המשפטיים נגד הנאשמים האחרים, שמתעכבים בינתיים בשל מצבו של בן אליעזר.



בדיון שהתקיים היום בנושא, ציין סנגורו של בן אליעזר, עו"ד עמית חדד, כי צוות ההגנה הגיש לבית המשפט חוות דעת של שלושה מומחים, "הכי בכירים במדינת ישראל", שקבעו כי בן אליעזר אינו כשיר לעמוד לדין. "הנאשם לא יכול להתייצב בבית המשפט, בוודאי לא באופן סדיר, ואינו יכול להיות מעורב בו במידה פעילה", ציטט מחוות הדעת.



נציגת הפרקליטות ציינה כי אמנם יש קושי בהגעתו של בן אליעזר לבית המשפט, אולם העלתה את האפשרות כי המשפט יתקיים באמצעות שיחת וידאו. השופט שגיא דחה את האפשרות הזאת. "חוות הדעת שהוגשה על-ידי המדינה קובעת כי מדובר בנאשם המצוי בדרגה התפקודית הירודה ביותר, זקוק לסיוע בכל פעילות, סובל מקשיי ניידות ניכרים וסכנת נפילות, עובר טיפולי דיאליזה במשך שלושה עד ארבעה פעמים בשבוע ומצוי במצב תשישות מתמיד", כתב בהחלטתו והוסיף, "הנאשם צפוי לסיבוכים בלתי ניתנים לחיזוי מבחינת תזמונם, ובהם זיהומים קשים, סיבוכי כלי דם, והחשוב ביותר – הוא אינו יכול להיות שותף פעיל במשפטו ואף לא להעיד במשפט שהוא לא נאשם בו".



כזכור, בחודש אוקטובר הודיע היועמ"ש כי בכוונתו להעמיד לדין את בן אליעזר בגין שוחד, מרמה והלבנת הון. העבירות בגינן הומלץ להגיש נגדו כתב אישום בוצעו בין השנים 2007-2014 בהיותו חבר כנסת, ובחלק מהזמן כשר בממשלה.