חמש שנים אחרי שנעלם ג'ורדן אזולאי, עבריין מוכר למרות גילו הצעיר (21), חשפו היום (שני) חוקרי היחידה הארצית לפשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) כי על פי הראיות שבידיהם אזולאי, נרצח וכי מי שמעורב ברציחתו הם שני אחים מארגון פשיעה מוכר, שנעצרו ביחד עם שלושה נוספים אתמול בלילה, אחרי שבשבועיים האחרונים היו תחת מעקב של המשטרה.



הכל החל בתפנית שחלה במהלך דיון שהתקיים בבית המשפט בעניינו של ארגון הפשיעה מוסלי. בשלב מסוים ביקשה המשטרה להפסיק את הדיון בטענה שהגיע לידיה מידע מודיעיני רב חשיבות.



כבר אז, החלו הלחשושים לפיהם חוקרי היאחב"ל גייסו לכוחותיהם עד מדינה ובסביבת הפשע המתינו להתפתחויות שכאמור לא איחרו לבוא. היום, האריך שופט בית משפט השלום בראשון לציון, מנחם מזרחי, ב-11 ימים את מעצרו של אחד החשודים המרכזיים בפרשת 1131 שנעצר שלשום בלילה על ידי חוקרי היאחב"ל, לו מיוחסת עבירת מעורבות ברצח אזולאי ,עבריין שבלט בארגון הפשע של יצחק אברג'יל ומי שעד לאחרונה הוכרז כנעדר וגופתו טרם נמצאה.



לאחר מכן הוארך ב-11 ימים מעצרם של שני חשודים באותה פרשה, להם מיוחסות עבירות של מעורבות וביצוע מעשי רצח של איציק גפן בדצמבר 2011 בתחנת הדלק בחולון אחרי שרוכבי אופנוע רדפו אחריו וירו לעברו צרור יריות וכן שרון (במבה) מזרחי שנקרא לרדת למטה ונורה בפתח הבניין שבו התגורר.



עוד יצוין כי אחד מהם, אחיו של החשוד המרכזי, קשור ישירות לביצוע הרצח של אזולאי לכאורה וחשוד נוסף קשור למקרי רצח אחרים במסגרת יריבויות בין ארגוני פשיעה מאזור המרכז. מיד לאחר מכן הוארך מעצרם של שני חשודים נוספים שנעצרו במסגרת אותה פרשה.



אתמול נעצרו החשודים, חלקם בביתם ואחרים בעת שהיו בנסיעה והם הובאו לחקירה במשרדי היאחב"ל, שם הטיחו בהם החוקרים את החשדות המיוחסים להם.



 להב 433 משטרה. צילום: יוסי זליגר, פלאש 90
להב 433 משטרה. צילום: יוסי זליגר, פלאש 90



חומר סודי


בבית המשפט ניסה סנגורו של החשוד המרכזי, עורך הדין רצון דרחי, ללמוד פרטים על הפרשה, אולם פעם אחר פעם נתקל בתשובה של הטוען המשטרתי, פקד רועי בורלא, לפיה התשובה מצויה בחומר הסודי שהוגש לבית המשפט.



במהלך הדיון עלה כי החשוד ששמו עדיין נמצא תחת צו איסור פרסום, חזר לארץ באותו לילה ועל פי חשדה של המשטרה מיד עם חזרתו היה מעורב בביצוע הרצח, אם כי לא היה זה שירה וביצע את הרצח בעצמו. כשנשאל נציג המשטרה מדוע לא מיהר לעצור את החשוד מיד כששמו עלה במהלך החקירה, השיב: "הכל מטעמי ושיקולי חקירה". עורך הדין דרחי היקשה: "האם לא עמד הסיכון שאתה מייחס לחשוד לשלום הציבור?". פקד בורלא השיב: "אני חוזר על תשובתי".



עורך הדין דרחי ניסה לבדוק האם החשוד שהוא מייצג קשור לאירועים נוספים שהיחידה החוקרת מייחסת למעורבים נוספים שנעצרו היום, וזאת כדי לבדוק האם לייעץ למרשו לשמור על זכות השתיקה. הטוען המשטרתי שוב שלח את דרחי למסמך הסודי, אולם כאן התערב השופט מזרחי ואמר: "תגיד למרשך שידבר רק על הרצח הספציפי". עורך הדין ניסה גם לקבל מענה אם קיים עד מדינה, אך כאן קיבל את תשובת הטוען המשטרתי: "אני לא מתייחס לפרסומים".




"קיימת עילת מאסר כפולה"



בסיכומו של דבר קבע השופט מזרחי לנוכח החומר שבידיו כי יש מקום להאריך את המעצר תוך שהוא מציין: "קיים חשד סביר לביצוע העבירה המיוחסת לחשוד. ממסמך הדוח הסודי שהוצג בפניי עוד ביום 29.06.16, ומדוח סודי מיום 10.07.16 וכן דוח סודי מהיום... קיימת עילת מאסר, היא כפולה, גם עילת המסוכנות וגם החשש מפני שיבוש מהלכי חקירה. מדובר בחקירה סבוכה, רגישה, מרובת פעילות חקירתית ואומר כי בית המשפט מפקח על החקירה גם כאשר לא מתקיימים דיונים זאת במסגרת צווים ועדכונים שמתקבלים מעת לעת".



מוקדם יותר היום פורסמה הפרשה כאשר דווח כי היחידה הארצית לפשיעה חמורה ובינלאומית בלהב 433 במשטרה מנהלת בימים אלו חקירה שזכתה לכינוי 1131 ובכללה מעשי פשיעה חמורים לרבות מקרה רצח במהלכה נעצרו אתמול בשעות הערב המאוחרות מספר חשודים.



בפרשה זו ככל הנראה מסתייעת המשטרה בעד מדינה שחשף פרטים על אירועים חמורים שהתרחשו בשנים האחרונות באזור המרכז. על פרטי החקירה חל צו איסור פרסום שהטיל בית משפט השלום בראשון לציון בשיתוף עם פרקליטות מחוז תל אביב.