בית משפט העליון דחה הבוקר (שני) פה אחד את ערעורו של גואל רצון (65) שחי עם 21 נשים והורשע בביצוע עבירות אונס, מעשים מגונים, מעשי סדום, עבירות מין במשפחה ובעילה אסורה בהסכמה. גם הערעור על עונש שנגזר על רצון - 30 שנות מאסר - נדחה, והעונש נותר על כנו. הדיון הדיון נערך בדלתיים סגורות.

סנגוריתו של רצון, שלומציון מנדלמן גבאי, המייצגת אותו מטעם הסנגוריה הציבורית, אמרה כי "צריך לזכור שהוא זוכה מעבירת העבדות והפרקליטות לא ערערה על כל. צר לנו שהעונש לא הופחת, לטעמנו העונש חמור, אבל בית המשפט אמר את דברו. גואל מאוכזב. מדובר בעונש חמור והתגובה שלו בהתאם".

יגאל, אחד מבניו של גואל רצון, אמר: "יצאתי מאוכזב. ציפיתי שיפחיתו מהעונש והוא נשאר על כנו. בעיניי זה לא מוצדק. אבא שלי לא רצח אף אחד. אני מניח שגם אבא מאוכזב. בימי שני פעם בשבועיים אני מבקר אותו. לא שמעתי אצלו אף פעם הבעת חרטה. אנחנו מדברים על חיי היומיום, הוא מתעניין בעיקר בנכדים. הוא מכוון אותי בגידול שלהם. מייעץ לי הרבה. אבא היה אופטימי. הייתה לו תקווה שיפחיתו בעונש. הוא מאד מאוכזב".

"אבא לא רצח אף אחד". יגאל רצון. צילום: מרק ישראל סלם
"אבא לא רצח אף אחד". יגאל רצון. צילום: מרק ישראל סלם


עו"ד תמר פרטש מפרקליטות המדינה מסרה לאחר גזר הדין כי "העונש הולם את חומרת המעשים. התיק הוא תקדימי והוא הראשון מסוגו בעולם בזכות החקירה המשטרתית וכתב האישום הקבוצה הזו פורקה ולכמאה ילדים ניתנה אפשרות נוספת לקיים אורח חיים חדש"

כזכור, כתב האישום המקורי נגד גואל רצון כלל תשעה אישומים, ביניהם גם החזקה בתנאי עבדות – עבירה שממנה זוכה.



בסופו של דבר הורשע רצון בביצוע עבירות בשש נשים, חלקן היו קטינות בעת האירועים. הערעור נסב על חלק מהכרעת הדין ומהעבירות שבהן הורשע רצון. הדיונים בבית המשפט העליון התקיימו בדלתיים סגורות.



במוקד כתב האישום עמדה הטענה כי חלק מהנשים חיו עמו שלא מרצונן החופשי והוחזקו בתנאי עבדות. עוד נטען כי הנשים שירתו אותו והיו נתונות לשטיפת מוח של תפיסת עולמו. בית המשפט המחוזי זיכה אותו כאמור מעבירה זו והרשיע אותו בעבירות המין והמרמה ב־2014.