הרב אליעזר ברלנד,  שלהן ייעץ, הוסגר היום (שלישי) לישראל. הבוקר נחת הרב בנמל התעופה בן גוריון, בטיסה מיוהנסבורג, כשהוא מלווה בשוטרי משטרת ישראל. עם נחיתתו נעצר ונלקח לחקירה, בסיומה צפויה המשטרה לבקש מבית המשפט להאריך את מעצרו. בנתב"ג התאספו הבוקר עשרות מחסידיו לאות תמיכה, כשלצדם השוטרים שהמתינו לבואו של הרב ברלנד.



באת כוחו, עו"ד רחל תורן, מסרה אתמול כי "הרב יצא בשעתו את הארץ ללא קשר לחקירה לא ידע ולא יכול היה לדעת אודותיה, ושב כעת ארצה מרצונו החופשי ומתוך רצון לשתף פעולה עם רשויות החוק. עוד נמסר כי "מדובר באדם מבוגר וחולה. בניגוד לפרסומים, הרב נחשד במעשים שדרגת חומרתם על פי ספר החוקים נמוכה. אין בליבנו ספק, כי בתום החקירה, חשדות אלה יופרכו". 



הרב אליעזר ברלנד. צילום: אורי לנץ, פלאש 90
הרב אליעזר ברלנד. צילום: אורי לנץ, פלאש 90



הרב ברלנד בן ה-80, ממנהיגי חסידות ברסלב, , בתום שלוש בהן נמלט, בעקבות  בחשד שביצע עבירות מין במספר נשים, וביניהן קטינה, שהגיעו להתייעץ איתו. מי שהעביר את החומר למשטרה היה אחד מבני קהילת "שובו בנים" מהפלגים המרכזיים בחסידות ברסלב.



אותו מתלונן סיפר בעדותו כי תפס את הרב ברלנד עם אחת הנשים שהגיעו לחדרו כשהם במצב אינטימי מביך. מיד לאחר מכן החלו להצטבר במשטרה תלונות נוספות נגד הרב ובעטיין הוא נמלט מהארץ. בתחילה נמלט למרוקו, משם קיים עם המשטרה משא ומתן להגעה לחקירה, אולם המשא ומתן עלה על שרטון וברלנד נמלט לזימבבואה באפריקה. 



גם בזימבבואה לא שהה הרב ברלנד תקופה ארוכה ובעת שהגיע ליעד הבא בהולנד הוא נעצר. בבית המשפט הוא הכחיש את החשדות נגדו ושוחרר בערבות, אולם באמצעו של הליך ההסגרה הוא נמלט ליוהנסבורג, משם יוסגר מחר לישראל.