האם אחד מתיקי הדגל של משטרת ישראל בדרך לקריסה? שמונה הנאשמים בתיק מוסלי שוחררו היום (רביעי) ממעצר, בהוראת שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, בני שגיא. בין הנאשמים ששוחררו, ישנם גם כאלה המיוחסת להם עבירת רצח. הנאשמים שוחררו בתנאים מגבילים והם יחויבו באיזוק אלקטרוני. במקביל, ממתינים בפרקליטות להתפתחויות בחקירה בפרשה החדשה, 1131, כדי לבחון את הראיות באישום ברצח בר כהן.



סנגוריהם של הנאשמים כבר הודיעו על כך שיגישו תביעה נגד המשטרה והפרקליטות, בגין העובדה שהם שהו עד היום 16 חודשים במעצר. "טוב שחפים מפשע השתחררו היום", מסר עורך הדין משה שרמן, סנגורו של הנאשם המרכזי, אביאל וואהל. "המשטרה והפרקליטות צריכים לעשות בדק בית בקשר לפרשה הזאת והתביעות שלנו בדרך". עורך הדין שחר חצרוני, מסר בשם לקוחותיו, רועי אשולי וקובי מרציאנו, כי "אין אלא לברך על החלטת בית המשפט, המדברת בעד עצמה".



בפרקליטות ביקשו שלא להגיב לשחרור. בדיון אתמול התנגדה התובעת, עורכת הדין קלאודיה בילנקה, לשחרורם ממעצר של שבעה מהנאשמים. "אנחנו עומדים על מעצרם עד תום ההליכים מאחורי סורג ובריח", אמרה. אך השופט שגיא הסתמך על החלטתו של שופט בית משפט העליון, צבי זילברטל, שקבע כבר בעניינם של הנאשמים, כי הימשכות ההליכים מחייבת בחינה של חלופות מעצר, והורה לשחררם בתנאים.



הנאשמים, המזוהים עם ארגון מוסלי, הם אביאל וואהל (37), ליאור גרינברג (42), עמרם כהן (59), ניר דבח (33), אלון מימון (32), האחים שי (37) ורועי אשולי (31) ויעקב יום טוב (32). בנוסף לשלושת מקרי הרצח, של בר כהן ושל אוהד פרנקו ודניאל סמארה, מיוחסים לנאשמים, כל אחד על פי חלקו, ביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, החזקת נשק, הצתה, סחיטה באיומים, פציעה בנסיבות מחמירות, שוד ועבירות נוספות.



בשבוע שעבר חשפה עורכת הדין בילנקה, כי חל "כרסום קל בראיות" ברצח בר כהן, המתבססות בעיקרן על עדותו של עד מדינה. זאת בעקבות גיוסו של עד מדינה נוסף בחקירה חדשה וסבוכה שמנהלת המשטרה, בפרשה 1131. כעת ימתינו להתפתחויות שם ויתכן שמרבית התיק, שבו הושקעו משאבים רבים, יקרוס.