בתום חקירה מאומצת של שבעה חודשים, שכללה הפעלת סוכן סמוי, משטרת ישראל- ימ"ר מחוז חוף גיבשה תשתית ראייתית כנגד 19 דמויות מפתח דומיננטיות בארגון האוהדים לה פמיליה ובימים הקרובים תגיש פרקליטות מחוז תל אביב כתבי אישום כנגד החשודים. בהודעה מטעם המשטרה בנושא, שנמסרה היום (רביעי), נמסר כי העבירות המיוחסות לחשודים הן: ניסיון לרצח, חבלה בכוונה מחמירה, שוד בנסיבות מחמירות, עבירות בנשק, עבירות לפי חוק איסור אלימות בספורט ועוד. עם הגשת כתב האישום, הפרקליטות תבקש לעצור את החשודים עד תום ההליכים נגדם. 


מעצר חברי לה פמיליה

בנוסף לכך, במהלך הימים הקרובים תמשיך ותגיש פרקליטות מחוז תל אביב כתבי אישום בהליך רגיל נגד חשודים נוספים מהארגון, ששוחררו במהלך החקירה בחשד לעבירות נוספות כנגד אוהדי קבוצות יריבות שאירעו במהלך השנים האחרונות. משטרת ישראל מסרה בתגובה כי היא "רואה בחומרה אירועי אלימות והפרות סדר במגרשי הספורט, ותפעל בכל דרך על מנת למצות את הדין עם המעורבים". יש לציין כי על הפרש הוטל צו איסור פרסום האוסר על פרסום שמותיהם של החשודים.



הפרשה עצמה נחשפה לפני שבוע, עם ההודעה על מעצרם של 56 מחברי הארגון ע"י המשטרה, שהגיעה אל עשרות העצורים בעקבות הפעלת סוכן סמוי.
בין העצורים היו גם חיילים וכן החשוד בניסיון רצח אוהד הפועל תל אביב בעזרת גרזן. במסגרת הפעילות, שרוכזה והייתה בהנחיית היחידה המרכזית של מחוז חוף, התדפקו מעל 400 שוטרים ולוחמי מג"ב, כוחות יס"מ ויסמ"ג על דלתותיהם של החשודים שנעצרו בו זמנית בכל רחבי הארץ. המשטרה תפסה גם 20 רימוני הלם סינוור, ק"ג חומר נפץ הודף, שני רימון גז, שני רימוני עשן, מוקש תאורה, 29 אבוקות בגדלים שונים, 19 רימונים מאולתרים, חלקם עם חומר כימי בצבע צהוב, ושלושה פרטי סימון ימיים.

בעקבות חשיפת הפרשה, המעצר ההמוני הפך לשיחת היום בקרב אוהדי בית"ר ירושלים, שניסו להבין מי בדיוק בין העצורים, ואיך הצליח להשתחל לשורות הארגון סוכן סמוי, שהביא למעצרם של 56 בני אדם. מדובר בארגון אשר נחשב לאחד שקשה לפרוץ לשורותיו, ובעיקר להגיע אל מנהיגיו.

אוהדי בית"ר ירושלים, ארכיון. צילום מסך



האוהדים הפיצו את תמונת הסוכן הסמוי


חלק מהאוהדים, מקורבים לארגון שלא נעצרו, החלו להפיץ ברשתות החברתיות ובפורומים, את התמונה של מי שהם חושדים בו כסוכן הסמוי, שהפליל את חבריהם במסגרת החקירה. ליד התמונות נכתבו פוסטים עם קללות קשות כלפי אותו אדם, ובאחד הפוסטים נכתב: "אותו סוכן ידוע לכל, זה אדם שיזם תקיפות, סחר, היה נרקומן ובחובות. מדובר באדם שגרר אנשים ויזם דברים".

המשטרה, שנחשפה גם כן לפעילות ברחבי הרשת, מיהרה להבהיר כי מדובר בעבירה חמורה על החוק: "אנו מתכוונים לפעול כנגד כל מי שיפר הוראה חוקית לרבות צווי איסור פרסום. ככל שהמשטרה יודעת על דבר עבירה, היא מנהלת חקירה וכך בכל אירוע. מבלי להתייחס לפרטי זהותו של עד המדינה במידה וצוות החקירה יזהה כי מדובר בעבירה על החוק, יעצרו החוקרים את מי שעומד מאחורי העבירות ונמצה איתו את הדין".