אחרי 14.5 שנים שישבה בכלא נווה תרצה, קיבלה הבוקר (חמישי) אתי אלון את הבשורה לה ציפתה - היא משוחררת לביתה בטרם סיימה את 17 שנות המאסר שנגזרו עליה. ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר קיבלה את בקשתה של אלון לקצר את מאסרה בעקבות השיקום שעברה בכלא על פי תכנית שהכינה עבורה הרשות לשיקום האסיר. ההחלטה התקבלה לאחר שהפרקליטות הודיעה כי היא אינה מתנגדת לשחרורה.



אתי אלון תחזור מאולם בית המשפט הסמוך לבית הסוהר מעשיהו, לבית הסוהר נווה תרצה, בו ריצתה את המאסר, ותעבור הליך שחרור רגיל, הכולל החזרת ציוד, מעבר בין גורמי המקצוע השונים בבית הסוהר – חינוך, עובדת סוציאלית, מרפאה ועוד. בנוסף היא תעבור אצל מפקדת בית הסוהר, סגן גונדר שרה פרידמן, לראיון אחרון, הקראת תנאי השחרור וחתימה על טופס השחרור, ותצא משערי בית הסוהר עוד היום.



אלון, בכירה בבנק למסחר, שמעילת ענק שלה בסכום הנאמד ברבע מיליארד שקל הובילה לקריסת הבנק בתחילת שנות ה-2000, ריצתה יותר משני שלישים מעונש המאסר שהושת עליה - 17 שנות מאסר שאותן החלה לרצות בשנת 2002.



כזכור, גם אחיה ואביה של אלון נשפטו והורשעו בפרשה זו. על האח, עופר מקסימוב, נגזרו בשנת 2004 17 שנות מאסר, שאותן הוא מרצה כעת. האב, אביגדור מקסימוב, נידון ביולי 2003 לשש שנות מאסר. הוא השתחרר בשנת 2007 ונפטר כעבור שנה. 



נואל מקסימוב, בתו של האח ואחייניתה של אלון, אמרה אתמול, עוד לפני פרסום ההחלטה על דודתה, כי “זו כבר הפעם השביעית שאתי עולה לוועדת השחרורים. בשש הפעמים הקודמות היא קיבלה תשובות שליליות, היא הייתה אמורה להשתחרר כבר מזמן. נעשה כאן עוול. היא עברה תוכנית שיקום ארוכה ומפורטת ומחכה לה בחוץ תכנית שתלווה אותה. יש תמימות דעים לגבי שחרורה כעת מהכלא”.



דיברת עם אתי?
“היא מתרגשת מאוד, ובאותה המידה גם חוששת, אבל היא מאמינה שהפרקליטות תקיים את מה שהבטיחה. אתי הביעה חרטה על מה שעשתה ממש מההתחלה. היא לא יוצאת בגאווה, אלא בראש מורכן, ומבקשת בכל פעם מחדש את סליחתם של לקוחות הבנק. היא יוצאת למציאות לא פשוטה, לילדים שהיו בני 9 ו־ 4 כשנכנסה לכלא, אבל אנחנו נתמוך בה, ואני בטוחה שאתי תיקח את ההזדמנות הזאת ותחבק אותה”.



על אביה, עופר - שהורשע כאמור אף הוא במעילה בבנק למסחר לאחר שהתברר כי הכספים שגנבה אחותו נועדו בין היתר לממן את תאוות ההימורים שלו - אמרה נואל: “לא נשאר לו עוד הרבה זמן בכלא. הוא עתיד לעמוד בפני ועדת השחרורים בקרוב”.