פרשה 1131: כתב אישום הוגש היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד שישה נאשמים, ביניהם בכיר עולם הפשעמוטי חסין, בגין ביצוע שורת עבירות, ביניהן ארבעה מקרי רצח, שהתרחשו במרכז הארץ. חסין מואשם ברצח יצחק גפן, בקשירת קשר לביצוע רצח של ג'ורדן אזולאי, בסיוע לאחר מעשה ובעבירות נשק. יחד עמו נאשמים חמישה נוספים, חלקם ברצח רמי אמירא, ג'ורדן אזולאי, גפן ושרון מזרחי (במבה).



חמשת הנאשמים הנוספים הם: עמית פוגל, בן 30 מראשל"צ, יהושע רבי, בן 32 מבת ים, שלמה ניאמצ'יק, בן 33 מבת ים, אופיר ניאמצ'יק, בן 32 מבת ים ושלמה גבריאלי, בן 30 מת"א. לנאשמים מיוחסות, כל אחד על פי חלקו בכתב האישום, עבירות רצח, חבלה בכוונה מחמירה, קשירת קשר לביצוע רצח, סיוע לרצח, עבירות נשק, פריצה וגניבת רכב ועבירות נוספות.



כתב האישום הוא המקיף ביותר שהוגש עד כה בפרשה 1131, ונוגע לארבעה מקרי רצח: של גפן, של רמי אמירא, של שרון מזרחי ושל ג'ורדן אזולאי, שגופתו אותרה לאחרונה במסגרת החקירה. על פי עובדות כתב האישום, הנאשמים פעלו במסגרת חבורות עברייניות שונות לביצוע עבירות פליליות.



 מוטי חסין, ארכיון. צילום: מוטי קמחי,פלאש 90
מוטי חסין, ארכיון. צילום: מוטי קמחי,פלאש 90



תצפתו וירו ברמזור אדום: כך נרצח רמי אמירא


בשלב מסוים עלה בקרב חלק מהנאשמים חשד כי בכוונתו של רמי אמירא לפגוע בעבריין דניאל סמארה. על רקע זה קשרו פוגל, שמוליק דוד, שנרצח מאז בפיצוץ מטען בראשון לציון ואדם נוסף, לגרום למותו של אמירא. הם ערכו תצפיות סמוך לביתו של אמירא, כדי ללמוד את סדר יומו ותנועותיו. בפברואר 2011 הגיעו השלושה סמוך לביתו של אמירא וישבו ברכב כשלידם אופנוע וברשותם אקדח. בשלב מסוים הבחינו באמירא יוצא מביתו רכוב על אופנוע ומלווה על ידי קרוב משפחתו שרכב על אופנוע אחר. בשלב זה יצאו פוגל ושמוליק דוד מהרכב, עלו על האופנוע ורכבו אחריו. משנעצר אמירא ברמזור, התקרבו אליו ופוגל ירה בו שלושה כדורים בכוונה לגרום למותו. כתוצאה מהירי נפטר אמירא במקום.







רצח ג'ורדן אזולאי: נקבר בחולות פלמחים


עוד על פי כתב האישום, בנוסף, בעקבות סכסוך בין חבורות, שנבע בין היתר מחשש כי ג'ורדן אזולאי מבקש לפגוע בסמארה, קשרו פוגל, דוד, חסין ושלמה ניאמצ'יק עם אחרים, להביא למותו של אזולאי. שלמה ניאמצ'יק סייע להוציא את התוכנית אל הפועל בכך שסיפק לקושרים אקדח. הקושרים החליטו לגרום לאזולאי להגיע באמתלת שווא לחולות פלמחים, שם הם יחפרו מבעוד מועד קבר, וכשיגיע, ירו בו למוות ויקברו אותו במקום.



לשם כך העמידו פנים כאילו הם מתכננים לרצוח את סמארה, והציעו לאזולאי להצטרף אליהם. בספטמבר 2011 נסעו שניים מהקושרים לחולות פלמחים וכרו שם קבר. בשעות הערב נפגשו עם אזולאי בגינה בראשל"צ ובהמשך נסעו לחולות. עם הגיעו של אזולאי למקום, התפתח מרדף אחריו, עד שהתמוטט במהלך מנוסתו ונפל על הארץ. אז הלמו בו שניים מהקושרים באגרופיהם ובאבנים עד שהביאו למותו, וקברו אותו בבור שהוכן מבעוד מועד. לאחר מכן הם נמלטו לראשל"צ.



יצחק גפן נורה למוות בתחנת דלק


עוד לפי כתב האישום, חסין, אופיר ושלמה ניאמצ'יק ואחרים קשרו לרצוח את יצחק גפן. בדצמבר 2011 קבעו שלמה ניאמצ'יק וגפן להיפגש בתחנת דלק בתל אביב. שלמה ניאמצ'יק תיאם את המפגש עם קושרים נוספים, ואז נסע לתחנה רכוב על אופנוע בו נהג אחר. עם הגיעם לתחנה התיישב ליד שולחן, כשהנהג הסיע את האופנוע לכיוון היציאה מהתחנה והמתין לו שם.



בשלב מסוים הגיע גפן לתחנה והצטרף לשולחנו. כדקה לאחר מכן, התקשר הנהג ושוחח עם הקושרים האחרים שהמתינו באותה שעה סמוך לתחנה. בעקבות השיחה הגיעו הנאשמים רכובים על גבי אופנוע ונסעו הישר אל עבר השולחן שלצדו ישבו שלמה ניאמצ'יק וגפן. עם הגיעם לשולחן, ירד אחד מהם מן האופנוע, תוך ששלמה ניאמצ'יק נמלט אל עבר האופנוע והנהג שהמתין לו, ירה אחר מספר כדורים בגופו של גפן שהביאו למותו. ניאמצ'יק שב ועלה על האופנוע ושני האופנועים נמלטו מן הזירה.



12 כדורים בתוך הרכב: רצח שרון מזרחי


לאחר שבחודש פברואר 2012 נרצחו סמארה ואוהד פרנקו, חלק מהנאשמים ואחרים חשדו בשרון מזרחי (במבה), כמי שסייע למעשה. לכן החליטו לגרום למותו ולשם כך החלו לתצפת על תנועותיו. כשלמדו כי מזרחי מבקש להשיג נשק כדי לפגוע באחר, החליטו לגרום לו לפגוש בהם באמתלת שווא, כאילו הם יספקו לו את הנשק, ואז ירצחו אותו. בספטמבר 2012 נפגש רבי עם מזרחי בבת-ים. מזרחי ישב ברכבו ורבי ניגש אליו וירה בו 12 כדורים, שגרמו למותו במקום.



ניסיון רצח שכשל


עוד נאשמים חסין וניאמצ'יק כי קשרו להביא למותו של אביאל וואהל, באמצעות שימוש במכונית תופת, אשר נתפסה בידי משטרת ישראל טרם ביצוע התכנית. בנוסף, אופיר ניאמצ'יק נאשם כי גנב נשק מקצין צה"ל, וחסין ושלמה ניאמצ'יק נאשמים כי החזיקו נשק על גג גן ילדים בבת ים. כמו כן פוגל מואשם כי החזיק אמצעי לחימה שונים, כאשר חלקם הוחזקו בפיר מעלית בבניין מגורים בראשון לציון וליד בית ספר.



לאחר הגשת כתב האישום אמר התובע, יוסי קורצברג מפרקליטות מחוז ת"א (פלילי): "פרקליטות מחוז תל אביב הגישה כתב אישום בפרשה 1131, אשר עוסק בסכסוכים בעולם התחתון. כתב האישום כולל עשרה אישומים, ארבעה מהם בעבירת רצח, וכן תכנית לרצוח עבריין נוסף באמצעות שימוש במכונית תופת, והתחמשות בכלי נשק, אותם הסתירו הנאשמים גם במקומות ציבוריים, כמו בגן ילדים ובבניין מגורים. כתב האישום הוגש בהמשך לכתב אישום נוסף שהוגש בפרשה זו ביום חמישי, ובעקבות חקירה מאומצת מצד יחידת יחב"ל במשטרת ישראל".



סנגורו של חסין, עורך הדין רצון דרחי מסר בתגובה: "מרשיי כופרים מכל וכל באישומים שיוחסו להם הנסמכים רובם ככולם על עדותו הכוזבת של רוצח בדם קר שזכה באופן תמוה ביותר בחסינות מטעם המדינה. אין לי ספק שאף הפעם חפותם של מרשיי תתברר בבית המשפט".



ניסה להימלט ביאכטה והסתתר בחדר המנועים


הגשת כתבי האישום היום ממשיכה את רצף האישומים בפרשה. כזכור, ביום חמישי שעבר הוגש כתב אישום ראשון בגין רצח בפרשה 1131. פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד משה בן דוד, בן 47, בגין רצח מור אלגרבלי ופציעת חברו בחולון, בינואר 2010. שמואל בן דוד, בן 25, ונאשם נוסף ששמו אסור בפרסום בשל היותו קטין בעת ביצוע העבירה, מואשמים יחד עמו בקשירת קשר לביצוע פשע ובסיוע לרצח.



משה בן דוד הנאשם ברצח. צילום: אריק סולטן
משה בן דוד הנאשם ברצח. צילום: אריק סולטן



לפי כתב האישום, בין הנאשמים לבין מור אלגרבלי ואביו, שגרו בעבר בסמיכות, התגלעו סכסוכים. בתחילת 2010, ירה אדם לכיוונו של משה בן דוד, אשר סבר כי אלגרבלי הוא שירה לעברו ועל כן החליט לנקום בו ובאביו ולהביא למותם. משה בן דוד הצטייד באקדח שמסר לו עד המדינה, ועל מנת לאפשר את ביצוע הרצח טשטשו הנאשמים הנוספים לוחית רישוי של אופנוע באמצעות סרט הדבקה שחור, אותו הדביקו על ספרות לוחית הרישוי.



משה בן דוד נאשם גם בכך שהפר את תנאי שחרור וניסה להימלט מהארץ בכך שקשר עם אחרים להפליג ביאכטה מנמל חיפה לקפריסין. בן דוד עלה על היאכטה, מבלי להציג דרכון או תעודת מעבר בביקורת הגבולות, כשברשותו תיק עם ציוד אישי ודרכון של אחיו, והסתתר בחדר המנועים של היאכטה. בהמשך, החלה היאכטה לשוט לכיוון קפריסין, אך נעצרה על ידי משטרת ישראל.