פרקליטות מחוז תל אביב הגישה אתמול (ראשון) כתב אישום נגד העבריין מוטי חסין, שהואשם יחד עם עוד חמישה ממקורביו בארבעה מקרי הרצח של יצחק גפן, ג'ורדן אזולאי, שרון מזרחי ורמי אמירא. בלב הפרשה עומדים שני עדי מדינה, שסיפרו כיצד הסתבכה הכנופיה מראשון לציון בסכסוך שבין ארגוני הפשע של אברג'יל ומוסלי. כתב הפלילים בוקי נאה, סיפר על הפרשה לניסים משעל ודרור רפאל ב"רדיו ללא הפסקה FM103". "מוטי חסין הוא לא ראש משפחת פשע, כי אבא שלו בכלא כבר הרבה שנים, אמר. 


"אביו, אהרון 'במבו' חסין, ביצע את הרצח הראשון בישראל שפוענח באיכון של טלפון סלולרי, והוא ברח לאמריקה. אחרי כמה שנים תפסו אותו והוא יושב בכלא על רצח. הוא איש מאוד נחמד. גם הבן שלו נחמד. האנשים האלה, כשאתה יושב איתם לקפה, הם מאוד נחמדים ומאוד אינטליגנטים. הם גם אנשי משפחה טובים, כמו במאפיה הסיציליאנית. אבל הם גם פושעים גדולים".


 


נאה, מתאר את כתב האישום שהוגש אתמול כחיקוי ל'תיק המאפיה הגדולה' בסיציליה: "הביאו במכה אחת שני עדי מדינה, כי כשיש שניים אפשר להצליב את הסיפורים שלהם. לשמחתנו, כיום בישראל, כשפושע נתפס, הוא מבין שיש לו כברירה או הרבה שנות מאסר או שהוא פותח את הפה ועובר לצד של המשטרה ונהיה בלשון העבריינים 'מניאק', שמספר את כל מה שהוא יודע. שני עדי המדינה הם שניהם רוצחים שרצחו בפועל אנשים. זה כמו בסיציליה".

בנוסף, תוקף כתב הפלילים את ההסכמים עם עדי המדינה: "לקחו רוצחים ועכשיו אחרי שהם פתחו את הפה ייתנו להם הטבות. הם נוסעים אחר כך לחו"ל וחיים חיים של מלכים תחת התכנית להגנת עדים. אבל אי אפשר לנצח את החרא, כשאתה לא שוחה בחרא, בתנאים של החרא. אתה לוקח רוצחים, הופך אותם לעדי מדינה, ודרכם אתה מפליל אנשים אחרים".

"עדי המדינה הם חלק מחבורת פשע, שהתפצלה לשתי חבורות, שרבו ביניהן בשנים האחרונות ורצחו אחד את השני", סיפר נאה. "כל ארבעת מעשי הרצח נעשו בשיטת 'כיפה אדומה', של הזמנה לפגישה בחולות עם אנשים שחשבת שהם בצד שלך. הנרצחים בארבעת מעשי הרצח הם 'חיילים' של הצד השני שנרצחו על ידי 'חיילים' שלו (חסין), כי הם תכננו להרוג 'חיילים' שלו, והבא להuרגך השכם להורגו. היה אחד, אמירא, שנסע על אופנוע ו'דפקו לו' תוך כדי נסיעה. הסיפורים של עדי המדינה מצטלבים זה בזה. הנאשמים טוענים שעדי המדינה הם הרוצחים, שמנסים להפיל את התיק עליהם. לפי כתבי האישום מוטי חסין הוא שותף לרצח, כי אחרי הרצח המבצעים באו אליו הביתה, התקלחו אצלו ודיווחו לו. העדים יעידו שהוא שלח אותם, שהם ה'חיילים' שהוא שלח למשימות, בזמן שהוא יושב בבית וסופר את הכסף".

נאה, לא שוכח לפרגן למשטרה: "יחד עם הפרשיה של החבר'ה מנתניה, מדובר בהישג למערכת של יחידה להב 433", ציין נאה. "היחידה הזו, עם פרקליטים מיוחדים מפרקליטות המדינה, מצליחה להגיש כתבי אישום בפרשיות הפשע הכי חמורות. ב-2016 כבר לא כדאי להיות פושע בישראל, כי ברגע שהמשטרה מכריזה עליך כ'יעד', יושב ארגון שלם של שוטרים שמאזינים ומקליטים ועוקבים אחריך 24 שעות בימה, עד שמזהים את הנקודה החלשה. וכשעד המדינה מביא ראייה שמעידה שהוא דובר אמת, וכאן עד המדינה הביא גופה, של אחד בשם ג'ורדן (ג'ורדן אזולאי) שנעלם לפני חמש שנים, אז אפשר להאמין לו".

"את הציבור זה פחות מעניין, כי באף אחת מהרציחות האלה לא נפגע חף מפשע, אבל יש פה עניין ציבורי שהמשטרה תנצח את ארגוני הפשע. אלא שעל כל אחד שנכנס לכלא קמים יורשים, קמים שניים נוספים שרוצים בגיל 21 לנסוע בג'יפ שחור ושיהיו להם מאבטחים. יש אנשים צעירים שזה החלום שלהם, להיות ראש ארגון פשע. הם פסיכים, כי הם יודעים שהם יגמרו את החיים לפני גיל שלושים או שיישבו בבית סוהר לכל החיים. אבל הם מאוד נהנים להרגיש גבר-גבר", לדברי נאה.