הנשיא לשעבר והאנס המורשע משה קצב החל לעבור לאחרונה טיפולים אישיים לעברייני מין. כך דווח הערב (חמישי) בחדשות 10. לפי הדיווח, הטיפולים מתבססים על הטיפול הפרטני שקיבל קצב עד כה, בהוספת תכנים ופעולות נוספות שעד כה לא עסק בהן קצב, שמסרב להודות בקשר מיני בינו לבין הנאשמות בתיקו ודחה עד כה קבלת שיקום העוסק בנושא. 

קצב הסכים לטיפול החדש העוסק בעבריינות מין לאחר שוועדת השחרורים דחתה את בקשתו לקצר מאסרו בתחילת החודש, אך טענה כי אם יתחיל בטיפול יהיה מועמד לשחרור בעוד חצי שנה.  
לפי הדיווח, קצב התנגד עד כה לטיפולים המוגדרים ככאלו לעברייני מין בין היתר מכיוון שהם מכילים טיפול קבוצתי. קצב, שחושש מהדלפת פרטים, לא הסכים בשום פנים להשתתף בטיפול בקבוצה. וועדת השחרורים הסכימה לראשונה כעת כי קצב יעבור טיפול שיוכר כטיפול לעברייני מין באופן פרטני, בצורה חריגה. 

משה קצב יוצא לחופשה ממאסרו. צילום: פלאש 90

קצב סבור, לפי הדברים, שהוא ישתחרר בכינוס ועדת השחרורים הבאה בעוד חצי שנה, אם ימשיך בטיפול פרטני זה.  
 
יותר מארבע וחצי שנים חלפו מאז החל הנשיא לשעבר לרצות עונש של שבע שנות מאסר שנגזרו עליו במרץ 2011, שלושה חודשים אחרי שהורשע בשתי עבירות אונס, מעשים מגונים, הטרדות מיניות, הפרת אמונים וניצול לרעה של כוח השררה. שלוש פעמים נדחתה בקשתו לשחרור בוועדת השחרורים. עד כה סרב הנשיא קצב להביע חרטה או התנצלות על מעשיו, למרות שאין חובה בבקשת ניכוי שליש להביע חרטה. הפרקליטות עמדה על דעתה כי אין לנקות שליש מעונשו של הנשיא לשעבר.