"זה לא צדק - צוחקים לנו בפנים", כך אומרים בני משפחתו של מיכאל מנשרוב, שנורה למוות בעקבות קטטה במועדון, בתגובה על הסדר הטיעון שהפרקליטות מתכוונת להציג היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב, אשר אמור להיחתם עם מי שירו למוות ביקירם. המשפחה הביעה זעקה נגד ההסדר, אך בפרקליטות מתעקשים כי הראיות בתיק אינן מספיקות.



מיכאל מנשרוב היה בן 21 בלבד כשנורה למוות, ב־3 בנובמבר 2012, בטיילת בבת ים. ערב קודם בילה עם חבריו במועדון "ביסטרו בר" בעיר. הצעיר, נטול עבר פלילי, נקלע לקטטה עם שני צעירים נוספים שבילו במועדון – בן ברדה (26) ורועי אשתר (24). למחרת הם קבעו עמו להיפגש בטיילת. כשמנשרוב המתין לשניים הם הגיעו רכובים על אופנוע. אשתר נהג וברדה ירה חמישה כדורים לעבר מנשרוב.



כמה ימים לאחר הירי נמלט אשתר לקוסטה ריקה. באוגוסט 2014 הוא הוסגר לישראל, ונגד השניים הוגש כתב אישום חמור בגין רצח. אולם לאחר מספר חודשים החלה הפרקליטות במגעים להסדר טיעון עם סנגוריהם. במקביל קיים פרקליט מחוז תל אביב עו"ד שלמה למברגר חמש פגישות עם המשפחה, ובהן הביעה המשפחה את התנגדותה להסדר - וביקשה כי ימשיך לנהל את התיק.



המגעים נכשלו והפרקליטות המשיכה במשפט, לשמחת המשפחה. אלא שבהמשך הציגו הסנגורים ראיה ולפיה מנשרוב וחברו הם שהזמינו את הנאשמים לפגישה, ובפרקליטות עלה החשש כי לא יצליחו להוכיח שמדובר ברצח ולא בהריגה. המשפחה הכואבת קיבלה הודעה כי הסדר טיעון נוסף מתגבש עם שני הנאשמים. הפעם יודה ברדה בהריגה ויישלח ל־15 שנות מאסר, ואילו אשתר יודה בסיוע להריגה.



אתמול, ברגע האחרון, פנתה המשפחה לבג"ץ, באמצעות עורך הדין אושרי בן ישי, בבקשה שיעצור את ההסדר, אולם השופטים קבעו כי לא נמצאה עילה להתערבותם. אך המשפחה לא מוותרת. "אותי לימדו שכשאדם רוצח – מגיע לו מאסר עולם", אמר האח יוסי בכאב.



מפרקליטות מחוז תל אביב נמסר: "ההחלטה להגיע להסדר טיעון בתיק זה נבעה מקשיים ראייתיים, והערות ביהמ"ש המחוזי והעליון בעניין זה גרמו להערכה מחודשת של סיכויי ההרשעה בעבירת הרצח. לאור הנסיבות, הפרקליטות סבורה שמדובר בהסדר ראוי שמשרת את האינטרס הציבורי. משפחת המנוח עודכנה על ידי הפרקליטות על ההסדר המתגבש, והמשפחה אף נפגשה חמש פעמים עם פרקליט המחוז במהלך ההליך, בנוסף לפגישותיה עם הפרקליטה המטפלת".


עו"ד אושרי בן ישי. צילום: סטודיו פראג ירושלים