פרשת מוזס-נתניהו המדוברת עדיין נחקרת, אך הציבור מבקש פיצוי מנוני מוזס: בקשה לאישור תביעה ייצוגית בסכום של 200 מיליון שקלים הוגשה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בלוד נגד עיתון "ידיעות אחרונות", בעקבות הפרסומים אודות השיחות שהתנהלו לכאורה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, לבין מו"ל העיתון ארנון (נוני) מוזס. התביעה תבקש לפצות את "כל מי שרכש את העיתון ידיעות אחרונות, באמצעות מינוי ו/או כרוכש מזדמן, בתקופה של שבע שנים ליום הגשת הבקשה".



"מעבר לסוגיה הצרכנית, החשובה כשלעצמה, לתביעה חשיבות עקרונית שקשה להפריז בה, שכן היא נוגעת לאחת מאבני היסוד שאמורות להבטיח את קיומה של הדמוקרטיה הישראלית - עיתונות חופשית", נכתב בבקשה, שהוגשה בשם נועם זיצמן, רוכש קבוע של העיתון, על ידי עורכי הדין אלירם בקל ועודד גזית.



"מצג שווא" 



כחלק מתוכנה של הבקשה, נטען כי "ידיעות אחרונות" הטעתה את הציבור, והייתה לגוף לא אמין שניסה להתעשר על חשבון קוראיו. "במשך שנים הטעתה המשיבה את ציבור קוראיה, הפרה את חוזה ההתקשרות עמם, עוולה כלפיהם ועשתה עושר על חשבונם. במשך שנים ציבור הקוראים, ובכללם המבקש, רכש את העיתון תוך שהוא מסתמך על המשיבה, על הוגנותה, על מצגיה, ועל כן הוא הניח כי החדשות שהוצגו בפניו נערכו על פי סטנדרטים עיתונאיים מקובלים. ואולם, כפי שהסתבר, מצג זה היה מצג שווא".



בבקשה נטען כי פעולותיו של מוזס הובילו לכך שידיעות אחרונות "אינו מהווה עוד מוצר עיתונאי, העומד באמות מידה מינימליות של עיתון במדינת ישראל. הוא אינו משקף את המציאות ואינו מהווה סיקור של העובדות; אלא הוא מהווה כלי לשירות האינטרסים המסחריים של בעליו והמוציא לאור שלו".



מתוך הפגנה נגד השחיתות, 13.1.2017. צילום: אבשלום ששוני