מאסר עולם ועוד 20 שנות מאסר, זה העונש שנגזר היום (שני) בבית המשפט המחוזי בירושלים על חאלד קוטינה, בן 37 משכונת שיח ג'ראח בעיר, שרצח במהלך פיגוע דריסה את שלום שרקי ז"ל, שהיה בן 25 במותו, ופצע את שירה קליין. כמו כן הוטל עליו לשלם פיצויים לקורבנותיו ולבני משפחותיהם בסכום המקסימלי הקבוע בחוק. 



הפיגוע אירע ביום השואה בשנת 2015, כששרקי, בנו של הרב הרב אורי שרקי ואחיו של כתב חדשות 2 יאיר שרקי, עמד בתחנת אוטובוס יחד עם קליין בצומת הגבעה הצרפתית. קוטינה פגע בהם ברכבו וההנחה הראשונית הייתה כי מדובר בתאונת דרכים, אולם בהמשך החקירה התברר כי מדובר באירוע על רקע לאומני. 



"דורשים שלא ישוחרר בשום עסקה"


הרב שרקי, אביו של הנרצח, מסר עם גזר הדין: "בית המשפט גזר את הדין החמור ביותר שניתן במסגרת מה שהחוק מאפשר, מכאן ואילך זה מסור לשמים. אנחנו כמובן מצפים ודורשים שהוא לא ישוחרר בשום עסקה, והעונש לא ייקצב או יקוצר".



המחבל שהואשם ברצח. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90






קוטינה האושם ברצח. סנגוריו של קוטינה טענו כי ביצע את המעשה מאחר שהוא סובל מהפרעה נפשית חמורה, אולם השופטים דחו טענה זו והרשיעו את קוטינה ברצח. "מכלול הנסיבות מוביל למסקנה ברורה וחד-משמעית, לפיה התקיים בעניינו של הנאשם רכיב 'ההחלטה להמית' שביסוד הנפשי של עבירת הרצח", כתבו בהכרעת הדין.



עוד כתבו השופטים כי "הדריסה בוצעה על-ידי הנאשם אגב הסטת רכבו במכוון לעבר המנוח והנפגעת, בנסיעה מהירה תוך האצת הרכב; ותוצאותיה הקשות, ובכללן העפת הנפגעים באוויר, גרימת הפגיעות האנושות למנוח והפגיעות הקשות לשירה, כמו-גם ריסוק הרכב והרס תחנת האוטובוס – מלמדות על עוצמתה הרבה".



היום דחו השופטים גם את בקשת ההגנה להטיל על קוטינה עונש מופחת בשל מצבו הנפשי וגזרו עליו את העונש המקסימלי בחוק – מאסר עולם בגין הרצח ועוד 20 שנות מאסר בגין פציעתה של קליין. ג'ני אבני, התובעת במשפט מטעם פרקליטות מחוז ירושלים, מסרה כי "גזר הדין מבטא את המאבק העיקש של רשויות האכיפה במפגעי הטרור ומסמן כי מי שמנסה ליטול חיים על רקע לאומני ייענש בחומרה המרבית וישלח לשנים רבות מאחורי סורג ובריח".



לפניות לכתבת: [email protected]