בבית המשפט המחוזי בתל אביב נמשך היום (שלישי) שלב ההוכחות במשפט 512, בו נאשמים בכירי עולם הפשע הישראלי. אחרי שהנאשם המרכזי, יצחק אברג'יל, היה לא מיוצג בדיון האחרון, היום הגיע מטעמו עורך הדין ארז אבוהב. אברג'יל ביקש לדחות את הדיונים כדי שסנגורו החדש יוכל ללמוד את התיק. עו"ד אבוהב ביקש מבית המשפט ארכה של ארבעה חודשים לצורך לימוד התיק, אך השופטת גליה רביד סירבה לבקשה ונתנה לו ארכה של חמישה ימים בלבד.



במהלך המשפט שב וטען אברג'יל כי אינו יכול לייצג את עצמו והתלונן על כך שהשופטים אינם מאפשרים לו ייצוג ראוי. ״זה נראה כאילו לבית המשפט יש קומבינה עם התביעה, כדי שאני לא אהיה מיוצג״, אמר. השופטת ענתה לו: ״לא בית המשפט הוא שאשם בכל שאיננו מיוצג, אלא מעשיו והתנהלותו של הנאשם. בית המשפט היה שמח שנאשם זה יהיה מיוצג״. 



גם התובע ניסים מרום התייחס לסוגיית הייצוג ואמר כי "זהו אינטרס של כולנו לאפשר ייצוג לנאשם, כדי להוציא את הצדק לאור. לכן נסכים לבטל את הישיבה היום כדי לשבת עם עורך הדין אבוהב״.



הדיונים מתקיימים כבר שנה וחצי. פרשת 512, צילום: אלון חכמון
הדיונים מתקיימים כבר שנה וחצי. פרשת 512, צילום: אלון חכמון



תיק הדגל של הפרקליטות



כזכור, הדיונים בתיקו של אברג'יל מתקיימים כבר יותר משנה וחצי לאחר שהוגש כתב האישום החמור, בעקבות אין ספור דחיות ועיכובים. ביום ראשון האחרון החל שלב ההוכחות בתיק בו נאשמים כמה ממי שנחשבים בכירי ארגוני הפשיעה בישראל, בשורה של מקרי רצח, ביניהם בפיגוע הפלילי בתל אביב ב-2003, שבו נרצחו שלושה אזרחים, באלימות, בעבירות סמים ועוד. 



תיק 512 נחשב תיק דגל של המשטרה והפרקליטות, בו 18 נאשמים, בהם כמה מהבכירים בעולם הפשע הישראלי. מאיר ויצחק אברג'יל, מוטי חסין ואבי רוחן, הם רק חלק מהשמות. בין העבירות המיוחסות להם - כל אחד על פי חלקו - רצח, ניסיונות רצח, עבירות סמים, הלבנת הון ועבירות נוספות. 
 
הם נאשמים כי היו מאוגדים בארגון פשיעה היררכי, בראשו עמד יצחק אברג'יל, שפעל בין השנים 2002-2006. פעילות הארגון כללה, בין היתר, ייבוא, יצוא, סחר והספקה של סמים בהיקפים נרחבים בין מדינות שונות בעולם וביצוע עבירות אלימות חמורות בישראל, אשר נועדו לבסס את השפעתו ועוצמתו של הארגון כנגד יריביו.
 
מכתב האישום עולה כי היעד לפיצוץ בתל אביב היה העבריין זאב רוזנשטיין, על רקע סכסוך עם הארגון וחשד מצדו של יצחק אברג'יל כי רוזנשטיין אחראי לרצח אחיו, יעקב. לאברג'יל מיוחסות עבירות של עמידה בראש ארגון פשיעה, רצח, ניסיון רצח - בין היתר של רוזנשטיין - קשירת קשר לפשע, פציעה בנסיבות מחמירות, גרימת חבלה, ייצוא, ייבוא, סחר ואספקת סמים מסוכנים. לו ולחסין מיוחס רצח העבריין דוד ביטון (דיידונה). 
 
לפניות לכתבת: [email protected]