שתילה אבו עיאדה, תושבת כפר קאסם, שביצעה את פיגוע הדקירה בראש העין באפריל 2016, במהלכו נפצעה אישה, הודתה והורשעה היום (שלישי) במסגרת הסדר טיעון, בעבירה של ניסיון רצח. הפרקליטות וההגנה יעתרו לעונש של 16 שנות מאסר. כמו כן ידון בית המשפט בגובה הפיצוי שתשלם לקורבן. כזכור, הפיגוע אירע ברחוב המלאכה בעיר. "יצאתי מפגישת עבודה והלכתי לכיוון הרכב שלי", שחזרה הפצועה, אם לשלושה בת 30 מכפר סבא. "התעסקתי בטלפון וממש לא שמתי לב. פתאום אני קולטת אישה ערבייה מתחילה לעוט עליי והרגשתי 'בום' ביד ואני מרגישה זאת דקירה ויש לה סכין ביד".



היא סיפרה כי לאחר מכן החלה לצרוח: "זרקתי עליה את התיק, נפלתי אחורה על הרצפה והיא פשוט קמה עלי. היא המשיכה לדקור אותי עוד כמה פעמים ואני צועקת והודפת אותה עם הידיים והרגליים. חשבתי שאני עוד שנייה הולכת למות. אמרתי לעצמי שאם לא באים עוד שנייה אנשים, אני לא מצליחה להדוף אותה. כבר לא יכולתי. היא חמושה עם סכין והיא גם גדולה כזאת ואני על הרצפה בלי כלום. נפלתי. היד שלי שתתה דם ויש לי שריטה בחזה כי היא ניסתה לדקור אותי בלב".



לדבריה, צעקה עד שהגיע מישהו. "הוא לא הבין מה קורה והתחיל לצעוק עליה, עד שהוא הבין שזה פיגוע ושיש לה סכין. אז הוא בעט בה, אז היא עזבה אותי והלכה לכיוונו. היא רצה אחריו וניסתה לדקור אותו. עצר שם נהג משאית, העלה אותי למשאית ונטרל אותה". מפרקליטות מחוז מרכז נמסר: "על רקע גל רצחני של פיגועי דקירה, גמלה בליבה של אבו עיאדה החלטה להרוג יהודים. לאחר תכנון מוקפד הצטיידה אבו עיאדה בשני סכינים, יצאה לזירת העבירה וארבה לקורבן יהודי מזדמן, עד שהבחינה במתלוננת, נאבקה בה והחלה לדקור אותה, וכן ניסתה לדקור את עוברי האורח שנחלצו להגנתה.



"מעשיה בוצעו באכזריות, ממניע גזעני ולאומני, ורק נוכח תושייתם של אזרחים שמנעו ממנה מלהמשיך במעשיה, לא הצליחה להגשים את מטרתה. בית המשפט הרשיע היום את אבו עיאדה,על פי הודאתה במסגרת הסדר טיעון בעובדות כתב האישום המקורי שהוגש כנגדה, בעבירת ניסיון רצח. בתוך כך גזר היום/אתמול בית משפט השלום בירושלים 13 חודשי מאסר על מחמד סלאח, תושב מחנה פליטים שועפט, אשר הורשע גם הוא בהסדר טיעון, בשבע עבירות של תמיכה בארגון טרוריסטי ו–12 עבירות של הסתה לאלימות או טרור , בין היתר בפייסבוק.



לפניות לכתבת: [email protected]