שלמה לולוי, תושב רמלה בן 24, הואשם בגרימת מותה של חברתו, קים קדוש (25), בתאונת דרכים קטלנית, שאירעה בכביש 431 סמוך לראשון לציון בספטמבר 2015. מכתב האישום עולה כי לולוי, מכונאי רכב מוסמך, ערך לפני התאונה שינויים מכאניים רבים ברכב, אשר גרמו לו להיות לא בטיחותי ולא חידש את רישיון הרכב. "הנאשם היה מודע היטב לשיפורים ולמשמעותם ולכך שהם פוגעים באופן משמעותי בבטיחות הרכב, בעת נסיעה בו", נכתב בכתב האישום.



בני משפחתה של קדוש זועמים על לולוי והמתינו כמעט שנתיים עד שיואשם. "היא הייתה בשיאה. סטודנטית למשפטים לפני התמחות, אוהבת חיות שהייתה עמוד התווך של שני אחיה הקטנים", סיפרה בת דודתה למעריב. "המשפחה כואבת וכועסת. אמא שלה לא מתאוששת".



כתב האישום, שהוגש בשבוע שעבר באמצעות עו"ד שחף קלינמן שמעוני מפרקליטות מחוז המרכז, מייחס ללולוי עבירות של גרימת מוות ברשלנות, נהיגה ללא רישיון רכב בתוקף ונהיגה בקלות ראש וברשלנות וגרימת תאונת דרכים בה נחבל אדם חבלה של ממש. לולוי הוא בעל תעודת הסמכה כמכונאי רכב ובעל הבנה טובה בתחום הרכב. על פי כתב האישום, ברכב שבו נהג בעת התאונה בוצעו שינוים בניגוד לחוק. בין היתר, הרכיב בו לולוי מנוע טורבו, בוצע שינוי במערכת הפליטה במנוע וכן הוספו לרכב מכלולים נוספים שאינם קיימים במקור.



"השיפורים שבוצעו ברכב גורמים לכך שבזמן האצת הרכב בערכים בלתי מתוכננים ולא מותאמים למבנה הרכב ומערכותיו הבטיחותיות, מעבר המסה לחלקו האחורי של הרכב יוצר תת עומס על הציר הקידמי, המתבטא בתת היגוי", מפורט בכתב האישום. "מכל האמור עולה כי הרכב בלתי יציב דינמית, לא בטיחותי לנסיעה, לא ניתן לשלוט ברכב ובכיוון ההאצה שלו, וזאת עד כדי אובדן שליטה בו".



ביום התאונה, קצת אחרי חצות, נהג לולוי כשלצדו ישב חברו ובמושב האחורי ישבה קדוש. מכתב האישום עולה כי היא לא הייתה חגורה. בשלב מסוים, כשהוא נוהג במהירות גבוהה מעל המותר, איבד שליטה על הרכב, הרכב הסתחרר ופגע במעקה הבטיחות, המשיך להסתחרר עד שנעצר במרכז הכביש. קדוש הוטחה לשמשה האחורית, כך שחצי גופה העליון יצא מחוץ לרכב, והיא נהרגה במקום.



עו"ד אביעד חייט



בא כוחה של משפחתה של קדוש, עורך הדין אביעד חייט, מסר: "מהעולה בכתב האישום נראה שמדובר ברשלנות ברף העליון והמערכת בכללותה חייבת לאמור את דברה בעניין לשם מניעת הישנות מקרים קשים מסוג זה ולהרתיע נהגים צעירים מנהיגה שכזו".