כתב אישום נגד דוד בוקובזה הוגש הבוקר (חמישי) בבית משפט המחוזי בבאר שבע, בגין רצח אבי אלתר ז"ל, ניסיון רצח של גרושתו ואם בנותיו, הצתת דירתה של גרושתו בבניין מגורים בבאר שבע, הצתת רכבו של הנאשם בסמוך לביהמ"ש העליון בירושלים ועבירות נלוות. כתב האישום מייחס לו עבירות של רצח בכוונה תחילה, ניסיון רצח, חבלה של ממש בנסיבות מחמירות, הצתה בנסיבות מחמירות ועבירות נשק - החזקה נשיאה והובלה.
כזכור, הפרשה החלה לפני כשלוש שנים, כשבוקובזה חטף לתאילנד את שתי בנותיו הקטינות, זאת על רקע סכסוך גירושין בינו לבין גרושתו, אמן. בעקבות מבצע של משטרת ישראל בשיתוף עם גורמים בינלאומיים, הצליחו להשיב את הבנות ארצה ולחזקת אימן. בעקבות זאת, הוא נידון לעונש מאסר בן 17 חודשים, וכבר לפני שהחל בריצוי גזר הדין, גמלה בליבו של הנאשם החלטה לנקום בגרושתו ובאנשים נוספים שסבר כי פגעו בו, על רקע סכסוך הגירושין ורצונו כי הבנות תהיינה בחזקתו.
במסגרת תכנית הנקמה שרקם, הוא ערך רישומים שונים, בהם אפשרויות העומדות בפניו להשגת נשק. הוא הכיר הנרצח אבי אלתר ז"ל וידע כי המנוח החזיק בנשק אישי ברישיון, אותו נשא על גופו. הוא העלה בכתב יד את האפשרות לחסל את אלתר ולחטוף את נשקו, ובשביל לעשות זאת, הזמין אותו לביתו בתואנת שווא כי הוא מעוניין לשחק עימו קלפים. לשם כך הוא הצטייד בקשת וחיצים, באלה ובחומצה.

בית המשפט המחוזי בבאר שבע. צילום: סרג' אטאל, פלאש 90

בוקובזה תקף את אלתר בזמן שזה שהה בביתו - בין היתר פגע בו באמצעות חץ, היכהו באלה ושפך על גופו חומצה. מעשים אלה הובילו למותו של המנוח אשר הוכרז תחיל כנעדר, ואותר רק ביום למחרת כאשר כוחות ההצלה הגיעו לדירתו של בוקובזה. לאחר מכן הוא החליף את מכנסיו שכוסו בדם, ונטל תיק צד שהכיל בתוכו אזיקי מתכת, אזיקונים, חבל, ניר דבק, ודבק מגע, ובקבוקים המכילים חומר דליק, בהם הצטייד מבעוד מועד, וכן לקח עמו את אקדחו של המנוח ומחסניתו.
לאחר מכן הוא נכנס לדירת גרושתו בבניין מגורים בבאר שבע. בדירה הוא הצמיד את האקדח למצחה של גרושתו, וניסה להכניס מחסנית לתוך האקדח שאחז בידו. היא נאבקה בו ותפסה את האקדח והמחסנית, ובעקבות זאת החל להכות אותה. הוא תפס אותה מאחור בראשה והטיח אותו בקיר מספר פעמים, כל זאת לעיני בנותיו הבוכיות שצעקו לעבר הנאשם שלא יהרוג את אימן. 
משלא הצליח הנאשם להכניס את המחסנית לאקדח, שפך הנאשם על גרושתו חומר דליק שהביא עימו וניסה להציתה, אך היא הספיקה לברוח מהבית, כשהיא חבולה ופצועה, בעוד הבנות נשארו בתוך הבית יחד עם הנאשם. בשלב זה שפך הנאשם את החומר הדליק שהביא עימו בסלון והצית את הדירה, בעוד הבנות בבית. האש התלקחה בדירה, והנאשם נמלט מהמקום. הן הצליחו להימלט מהדירה וכוחות כיבוי האש שהוזעקו למקום השתלטו על הדליקה וכיבו את האש שגרמה נזק רב לרכוש. 
לאחר שנמלט מדירת גרושתו ובטרם הגיע לירושלים, העלה הנאשם שני סרטונים ליוטיוב, כאשר באחד מהם ציין הנאשם: "קיבלתי החלטה לעשות נקמה בפושעים על הפשע הזה שעשו ולצורך כך הייתי צריך לעבור מאסר בישראל וקשיים נוספים". כשהגיע למקום, נעמד עם הרכב מאחורי מבנה הנמצא בסמוך לכניסה לחניון בית המשפט העליון. הוא הצית הנאשם את הרכב, כששפך את הנוזל הדליק בחלל תא הנוסעים בחלקו הקדמי והבעיר אש. כתוצאה מהאמור התלקחה אש בתוך הרכב ואחזה גם בנאשם שהיה בתוכו. במקביל להגשת כתב האישום הגישה הפרקליטות בקשה למעצרו של הנאשם עד תום ההליכים נגדו.