מיכל אלוני, שרצחה את שתי בנותיה, נטלי בת השש ורוני בת הארבע, הגישה לבית המשפט בקשה לעלות לקבריהן. בשרות בתי הסוהר סירבו לאשר את הבקשה החריגה ועל כן פנתה אלוני לבית המשפט המחוזי בלוד. היום (רביעי) נתן השופט ארז יקותיאל החלטת ביניים, לפיה יעביר שב"ס התייחסות מאת גורמי הטיפול, באשר להשפעת היציאה המבוקשת על מצבה הנפשי של אלוני, בטרם יקבל השופט החלטה בסוגיה הרגישה.

לפני כחודש דחה בית המשפט העליון את הערעור שהגישה אלוני על שני מאסרי העולם המצטברים שנגזרו עליה ודחה את טענתה לאחריות מופחתת בשל מצבה הנפשי. כעת, משהסתיימו ההליכים המשפטיים, מבקשת אלוני, כאמור לפקוד את קברי בנותיה, לראשונה מאז הרצח. עמדתו של אבי הבנות בעניין לא התקבלה. 
"בית המשפט קבע שייבדק האם מצבה הנפשי של מיכל מאפשר לה עלייה לקבר", אמרה עורכת הדין חיון למעריב. "זאת למרות שסבר שהחלטת שב"ס לדחות את בקשת העלייה לקבר סבירה. השופט סבר שיתכן שזהו מקרה לשקול בו שיקולים הומניטריים חריגים, על מנת לאפשר למיכל להביע צער ולבקש סליחה מבנותיה בקברן. יתכן שהדבר יביא לקידום ההליך הטיפולי בו היא נמצאת ויש בכך חשיבות רבה למקרה הטרגי". 

עו"ד אורית חיון. צילום: ז'אן כהן
עו"ד אורית חיון. צילום: ז'אן כהן

אלוני הודתה והורשעה בכך שחנקה למוות את שתי בנותיה, בבית סבתן ברעננה, בנובמבר 2010. היא חנקה תחילה את הבת הצעירה לעיני אחותה הגדולה, ואחר כך רצחה גם אותה. כשסיימה את מעשי הזוועה היא התקשרה לאביהן ואמרה לו: ״חנקתי את הבנות״.