המאבק לשוויון במזונות התקדם היום (ראשון) עוד צעד כשהוגשה לבית המשפט העליון בקשה לדיון מחודש בנושא. ב-19 ביולי זכה אב לשלושה ילדים מחיפה בפסק דין תקדימי על אי תשלום מזונות במשמורת משותפת במשכורות שוות של הגבר והאישה. בית המשפט העליון קבע אז כי לאחר עשרות שנים של אי שוויון באחריות המזונות בין הגבר לאישה – כאשר היה חיוב אוטומטי על הגבר – שבמקרה של משמורת משותפת לא יחויב האב במזונות, אלא כל צד יישא בהוצאותיו. כל זאת בגילי 6 עד 15.



כמו כן, נקבע כי אחד המדדים של הקביעה על חיוב המזונות יהיה "זמני השהיה בפועל של הילדים אצל מי מההורים" וכן תהיה התייחסות לגובה השכר. זאת, בניגוד לאפליה שהייתה נהוגה במשך שנים לרעת הגברים.



האב לא הסתפק בניצחון המשפטי ואתמול הוא הגיש לבית המשפט העליון בקשה לדיון נוסף להרחבת השוויון המגדרי גם מגילי אפס עד 6. הסיבה לכך היא שכאשר התחיל המערער את ההליך המשפטי בבית המשפט למשפחה בחיפה היו שניים מילדיו מתחת לגיל 6, אך עד שהסתיים ההליך המשפטי בעליון הם נכנסו לטווח הגילים של 6 עד 15.



גורם משפטי בכיר שמקורב לתיק אמר אתמול כי "אין כל ספק שהשוויון אמור להיות לכל אורך חיי הילדים עד שהם מגיעים לגיל 18. עד שכבר עושים תיקון של עוול היסטורי לא ייתכן שילכו רק חצי דרך. אם שוויון אז מגיל אפס".