כמעט שנתיים לאחר האירוע, שלושה תושבי צור באהר הורשעו הבוקר (שני) בהריגת אלכסנדר לבלוביץ' בערב ראש השנה בספטמבר 2015 - מוחמד אבו כף ואלוליד אטרש, בני 20, וכן קטין. בכך באה לסיומה פרשת מותו של לבלוביץ' שעל רכבו יידו הנאשמים אבנים, בעת שהיה בדרכו חזרה מסעודת ערב ראש השנה מכוון דרך חברון לכוון ארמון הנציב.



בתו של לבלוביץ', מיה סטולרו, הביעה סיפוק מהכרעת הדין וכתבה בדף הפייסבוק שלה: "אבא הבטחתי וקיימתי, לא אנוח עד להגעת הצדק, אומנם אנחנו לא אוהבים את כתב האישום הריגה ולא רצח, אבל לפחות זכינו בייצוג הולם של הפרקליטות על ידי הגב ליזו וולפוס (התובעת, מ"ש), לליווי צמוד ורגיש של משמר בית משפט מחוזי ירושלים ולשופט אדיב ואכפתי כמו כבוד השופט רפי כרמל.



"היום זה קרה, הכרעת הדין 'אני מרשיע את שלושתם בהריגה' אמר כבוד השופט, ההרשעה כוללת סעיפי אישום חמורים מאוד. אבא שבוע הבא נציין שנתיים לאסון שלנו, השבוע נעלה לקברך והגעגועים הרבים יתנפצו. לא נשכח ולא נסלח".



הורשעו בהריגת לבלוביץ'. צילום: תקשורת שב"כ



חמשת הנאשמים ביצעו את המעשה ביום בו החלו עימותים בין צעירים מוסלמים אשר התבצרו במהלך הלילה הקודם במסגד אל אקצא. החמישה החליטו ליידות אבנים לעבר כלי רכב הנהוגים על ידי יהודים. ארבעה מהם התמקמו לצד הכביש והקטין שהורשע היום שימש תצפיתן.



עבד דוויאת הבחין ברכב המאזדה של לבלוביץ', אשר היה בדרכו מכוון דרך חברון לכוון ארמון הנציב. יחד עמו ברכב היו שתי קרובות משפחה, אשר חזרו מסעודת ערב חג ראש השנה מביתו של לבלוביץ' בהר חומה לביתן אשר בארמון הנציב. דוויאת הרים אבן גדולה ויידה אותה ממרחק מטר לעבר הרכב.



האבן חדרה את החלון לצד הנהג וגרמה לו לאבד שליטה על הרכב. הרכב פגע בעמוד חשמל ולאחר מכן בעץ אשר היה לצד הכביש, שם נעצר. לבלוביץ' נהרג ושתי הנוסעות נפצעו. הנאשם המרכזי, עבד דוויאת, הורשע כבר בהריגה ונידון בהסדר טיעון ל-18 שנות מאסר וקטין נוסף הורשע בסיוע להריגה, גם כן במסגרת הסדר, ונידון ונגזרו עליו תשע שנות מאסר. היום הורשעו, כאמור, שלושת הנאשמים הנוספים.